- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«دوال» در راه جشنواره فیلم فجر/ قهرمانان کشتی بازیگر شدند

daval

فیلمبرداری بخش ایران فیلم سینمایی «دوال» به کارگردانی محمد عبدی‌زاده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، فیلم سینمایی «دَوال» به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی‌زاده بعد از پنجاه جلسه فیلمبرداری در شهرستان‌های اسفراین ، جلمبادان ، رامشین ، رویین و برغمد به پایان رسید . عوامل این پروژه قرار است به زودی با ضبط صحنه های مربوط به خارج از کشور و انجام همزمان مراحل فنی کار را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کنند. تدوین این فیلم تمام شده است. با توجه به هماهنگی‌هایی که با فدراسیون کشتی با چوخه انجام شده، احتمالا دو سکانس باقی مانده این فیلم آبان ماه امسال در بلاروس فیلمبرداری می‌شود.

«دوال» در ژانر حماسی ساخته شده و به کشتی پهلوانی با چوخه می پردازد. در این فیلم علاوه بر بازیگران مطرح سینما و تلویزیون قهرمانان مطرح کشتی ایران و جهان همچون ایوب حسنی، ناصر نیک سرشت، جواد محجوب، عبدالرضا فرح‌دل، علی رحیم پورو … به ایفای نقش می‌پردازند.

daval2 [1]

فیلم در بستر حماسی و با الهام از قهرمانان اسطوره ای ایران و جانبازان نام آور هشت سال دفاع مقدس تهیه می شود. «دوال» در موسسه مه بینا تصویر تهیه می‌شود و مریم قاسم آبادی و روح الله جعفر بگلو تهیه گنندگان آن هستند. سایر عوامل عبارتند از عباس عسگری مدیر فیلمبرداری، روح الله جعفربگلو مدیرصدابرداری، شاهین عبدی‌زاده مدیربرنامه ریزی و عکاس، سعید مسرور دستیاراول کارگردان، هدایت میرصمدزاده: مدیر تولید، یوسف بهشتی: طراح صحنه و لباس، حمیدرضا یوسفی: چهره‌پرداز.

بازیگران: رضا صفایی‌پور، ذبیح افشار، آرش تاج، ایوب حسنی، ناصر نیک سرشت، عبدالرضا فرح‌دل، سمیرا زنگانی، مریم نوروزی، یعقوب دلشاد،محمد تقی پرگاله، اشرف اکبریان، علی اکبر دلشاد، هادی منتظری، یوسف بهشتی، حمیدرضا یوسفی، جواد محجوب، علی رحیم پور ،محمد نیک سرشت.