- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ادای احترام مدیر عامل سازمان سینمایی سوره به خبرنگاران/ اکران «مزار شریف» در ایران و دیگر کشورها

hamze-zade1

محمد حمزه‌زاده مدیر عامل سازمان سینمایی سوره در مراسم ویژه روز خبرنگار از تلاش‌های اهالی رسانه تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، امروز شنبه ۲۴ مردادماه در آیینی ویژه دکتر فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و محمد حمزه‌زاده مدیر عامل سازمان سینمایی سوره میزبان اهالی رسانه بودند. هادی مولوی دوست مدیر کل اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل هم در این مراسم که با حضور نمایندگان رسانه‌ها در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد حضور داشت.

سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز مجری این مراسم بود، او با اشاره به تدفین پیکر پاک دو شهید غواص در حوزه هنری گفت: این مراسم سه شنبه هفته گذشته برگزار شد و حوزه هنری درگیر این مراسم روحانی بود، بنابراین سنت هر ساله تقدیر از خبرنگاران به امروز موکول شد. در این مراسم خانواده شهدای دیپلمات مزار شریف هم حضور داشتند.

محمد حمزه زاده مدیر عامل سازمان سینمایی سوره که اولین سخنران این مراسم بود با تبریک روز خبرنگار به حاضران از آنها خواست در نقد عملکرد حوزه هنری کوشا باشند و نقاط ضعف و قوت این نهاد انقلابی را بیان کنند. او همچنین از خانواده شهدای دیپلمات که در مراسم حاضر بودند، تقدیر کرد و گفت: حوزه هنری هر سال تعدادی فیلم می سازد، اما «مزار شریف» به واسطه بیان واقعیت درباره شهدای بزرگی که بر گردن ما حق دارند، جایگاهی ویژه دارد. با توجه به بحران منطقه، «مزار شریف» واقعیت درباره اسلام آمریکایی، اسلام وهابی و اسلام تکفیری و فرق آن با اسلام ناب محمدی (ص) را بیان می کند.

حمزه‌زاده ادامه داد: در اینجا می‌خواهم از زحمات جهادگرانه خبرنگاران در حوزه رسانه تشکر کنم. باور داریم که جنگ امروز، جنگ رسانه‌هاست و افسران و فعالان حوزه جنگ رسانه شمایید. اگر بخواهیم بابت دقیقه دقیقه زحمات شما و رونقی که به بازار فرهنگ و هنر می‌دهید تشکر کنیم، این کار میسر نیست؛ چراکه این حجم زیاد، قابل جبران نیست. بنابراین آمده ایم ادب را به جا بیاوریم و با ابراز ارادت، از تلاش شما تشکر کنیم.

rooze-khabarnegar-hoze [1]

وی با بیان اینکه هر روز در حوزه هنری خبرها و اتفاقات زیادی رخ می‌دهد، گفت: در این نهاد فرهنگی هر روز کتاب‌هایی چاپ یا تجدید چاپ می‌شوند، فعالیت‌های محافل و جلسات شعر و نقد برگزار می‌شود، فیلم‌های مستند و سینمایی ساخته می‌شود و اقدامات زیادی که با قلم توانای شما اطلاع رسانی می‌شود. می‌خواهم بگویم حوزه هنری را خانه خود بدانید، ما را نقد کنید و کمک کنید که این مرکز فرهنگی و هنری انقلابی اقدامات بهتری انجام دهد و به این ترتیب در ثواب اطلاع‌رسانی و رفع نواقص و کاستی‌های ما شریک شوید.

مدیر انتشارات سوره مهر به حضور خانواده محترم شهدای دیپلمات در این مراسم اشاره و اظهار کرد: این روزها در گروه‌هایی که خانواده های شهدا تشکیل داده اند حضور دارم و حرف‌هایشان را می‌شنوم. می‌دانم که کوتاهی رسانه چقدر می‌تواند برایشان سخت باشد اما آن‌ها همچنان صبورانه تحمل می‌کنند.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره همچنین گفت: هدف اصلی فیلم «مزارشریف»، خونخواهی و رساندن فریاد مظلومیت این شهداست؛ چراکه در همان برهه زمانی این احقاق حق شکل نگرفت و من قلبا عرض می‌کنم این فیلم به واسطه شرایطی که در منطقه وجود دارد و اسلام وهابی در حال صدمه زدن به اسلام ناب محمدی است، اتفاق بسیار مثبتی قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم تلاش کنید این فیلم بیشتر دیده شود، اظهار کرد: ما در تلاش هستیم این فیلم هم‌زمان با ایران در چند کشور دیگر نیز اکران شود. خوشبختانه شنیده‌ایم رییس جمهور درمورد این شهدا قول‌هایی داده‌اند. خانواده این شهدا در انتظار روزی برای نام‌گذاری این عزیزان نیستند و این ما هستیم که محتاج حضور دائمی یاد و خاطره آن‌هاییم.

فاضل نظری شاعر و معاون هنری حوزه هنری اظهار کرد: این جلسه را بسیار مهم می‌دانم؛ چرا که حضور در بین دوستان خبرنگار و اصحاب رسانه و همدمی و هم‌نفسی با این عزیزان که در اینجا حضور دارند را فضیلت می‌دانم.

وی تاکید کرد: خبرنگاری شغل دشواری است چون با نقل یک خبر و بیان یک واقعیت گره خورده است و اینکه چگونه و با چه زبانی آن اتفاق مطرح شود کار حساس و مهمی است. کسانی که با اعتقاد و باور در این راه کار می‌کنند و حتی گاهی جانشان را نیز در راه حقیقت و درستی می‌دهند مقام رفیعی دارند. ما این آیه قرآن را داریم که کسی که برای همسر و فرزندش تلاش کند حکم مجاهد در راه خدا را دارد؛ بنابراین با توجه به این آیه، اگر مجاهدت روشنگرانه و از جنس حقیقت باشد نیز ارزش بسیار بالایی خواهد داشت.

نظری همچنین گفت: در روزگار ما با سرعت و گستردگی شبکه‌های اطلاع رسانی، بیش از گذشته نیازمند کشف حقیقت هستیم؛ بنابراین خبرنگاران صدیق که حقیقت‌ها را آن‌چنان که بوده بیان کنند، قابل احترام و تکریم و تعظیم هستند.

وی در پایان، با خواندن شعری یاد خبرنگاران شهید را گرامی داشت و گفت: پاسداشت خبرنگاران شهید محملی شده برای پاسداشت حرمت این مقام و فضیلت این تلاش. خبرنگاران نزد خداوند اجر می‌گیرند و از آنجا که با نیت فاش کردن حقیقت قدم در این راه گذاشتند، پاداششان را خواهند گرفت.

در ادامه این مراسم و پیش از نمایش فیلم «مزار شریف»، یکی از اعضای خانواده شهید کریم حیدریان، از دیپلمات هایی که در مزارشریف به شهادت رسید، در سخنانی اظهار کرد: مفتخریم که اکران خصوصی فیلم «مزارشریف» فرصتی است تا از خبرنگاران و عوامل سازنده آن تجلیل به عمل بیاید. این فیلم، بیان ناگفته‌ها و تصویری واقعی از حوادثی است که حاصل تحجر و تفکر خشک و جمود طالبان بوده و حالا با نام داعش ادامه پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: آقای برزیده و همکارانشان بعد از ۱۷ سال غربت شهدای مزارشریف، بار دیگر نام این افراد را زنده کرده و به متن جامعه آوردند. من در همین‌جا به همه کسانی که انگ سفارشی بودن به این فیلم می‌زنند می‌گویم بله، این فیلم سفارشی است اما سفارش دل ما به خدا بود که این شهدا از پرده مظلومیت و غربت خارج شوند.

hamze-zade2 [2]

وی همچنین در پایان حرف‌هایش گفت: از دوستان خبرنگار می‌خواهم که کمک کنند تا یاد و نام این شهدا زنده نگه داشته شود. با عنایت به رسالت خطیری که خبرنگاران دارند، درخواست می‌کنم ندای این شهدای مظلوم را هم‌زمان با اکران این فیلم به گوش مردم جامعه برسانند.

در ادامه این مراسم، با حضور هادی مولوی‌دوست مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر و رئیس سازمان سینمایی سوره، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و جمعی از دبیران فرهنگی رسانه های خبری، از خانواده شهدای دیپلمات (شهید ریگی، شهید مجید نوری نیارکی، شهید نورالله نوروزی، شهید حیدرعلی باقری، شهید محمدعلی غیاثی، شهید محمدناصر ناصری، شهید رشید پایاب فلاح، شهید خبرنگار محمود صارمی و شهید کریم حیدریان) که در مزارشریف به شهادت رسیدند، تجلیل شد.

این بزرگداشت با پخش نماهنگی از مراسم تشییع و تدفین دو شهید غواص در حوزه هنری ادامه پیدا کرد، به تقدیر از خبرنگاران و تجلیل و تقدیر از خانواده شهدای مزارشریف رسید و در پایان با اکران فیلم «مزارشریف» ساخته حسن برزیده و محصول حوزه هنری به پایان رسید.