- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

وداع مردم تهران با دو شهید غواص/ قصه مادران چشم به راه

002

آیین وداع و تشییع پیکر دو شهید غواص موضوع یک مستند تلویزیونی شد.

سوره سینما- پس از بازگشت شکوهمندانه ۱۷۵ شهید غواص به آغوش خانوادهایشان، «دوربین مستند» در قسمت جدیدش با نام «یادواره شهدای گمنام»، مراسم وداع با دو شهید دیگر در محله آهنگ تهران را به تصویر کشیده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «تشییع شهدا» به کارگردانی نازنین پیرکاری دوشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود. به گفته کارگردان این مستند استقبال مردم ازمراسم تشیع و خاکسپاری شهدای گمنام را به تصویر می کشد؛ خانواده هایی که شاید فرزند شهید نداشته باشند اما آنان با حضور خود نشان دادند، شهدا همچنان جایگاه ویژه ای در میان مردم دارند.

پیرکاری درباره این مستند توضیح داد: مهمترین نکته قابل توجه در این مستند آن است که فراموش نکنیم هنوز مادران و پدرانی  هستند که به عشق دیدار فرزندشان چشم به راه بازگشت آنان هستند.

وی با اشاره به بخش هایی از این مستند و سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی گفت: این شهدا مسلما گمنام نیستند و جایگاه ویژه ای در میان اهل بهشت دارند.  این مستند نیز در ۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه حاصل دو روز تصویربرداری از تشیع و خاکسپاری این شهدای گمنام است.

پیرکاری در انتها از همکاری صمیمانه کادر فیلمسازی و همچنین حمایت شبکه مستند از تولید چنین آثاری قدردانی کرد. «یادواره شهدای گمنام» با همکاری سعید رسولی به عنوان تهیه‌کننده، مهدی مولایی تصویربردار، مهدی مشتقایی صدا بردار و صالح بهشتی تدوینگر ساخته شده است.