- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

به تعداد زائران پیاده حضرت رضا، می‌توان فیلم خوب ساخت

chavosh

مستند «سلام بر علی پسر موسی (ع)» ساخته وحید چاووش ادای احترام به زائران حرم رضوی است.

سوره سینما- وحید چاووش، تهیه کننده مستند «سلام بر علی پسر موسی»، در خصوص این اثر گفت: پیاده روی به سمت حرم اما رضا(ع)، از سالیان دور رواج داشت و از قدیم در ایران مرسوم بود اما با ظهور مدرنیته این پیاده روی زوار کمتر شد. با رونق گرفتن  پیاده روی اربعین سید الشهدا(ع) در عراق، آرام، آرام این موج به سمت خراسان هم منتقل شد و پیاده روی زوار مجددا قوت گرفت. وی اضافه کرد: من نیز احساس کردم فرصت مناسبی است که یک سری برنامه تولید کنیم تا این رسم فراموش شده دوباره احیا شود و آرزوی قلبی من این است روزی برسد راه حرم امام رضا(ع) تا کربلا تبدیل به مسیری شود تا زائران عراقی به راحتی تا مشهدالرضا(ع) بیایند و از این طرف هم همینطور باشد.

این مستندساز با اشاره به کارهای قبلیش در خصوص پیاده روی اربعین، گفت: با توجه به کارهای قبلی که در این زمینه انجام دادیم این سری از آقای«امین قدمی» خواهش کردیم تا وارد کار شود تا با یک دید جوان تر فضا را ترسیم نماید.

تهیه کننده «سلام بر علی پسر موسی» در پاسخ به این سوال که اینگونه آثار چقدر می تواند در احیای رسم زیبای پیاده روی موثر باشد، گفت: کار ما برگ سبزی است تحفه درویش و ما به اندازه وسع خودمان به بازار خریداری یوسف رفتیم. نمی گویم کار ما خیلی موثر یا بی تاثیر است. نیت ما این بوده که در دستگاه اهل بیت باشیم چرا که اگر خود اهل بیت بخواهند تمام عالم را جذب خودشان می‌کنند.

salam-bar-aliebne-moosa [1]

چاووش که پیش از این آثاری مانند، شما چه کسی هستید، حاشیه ای کوتاه بر یک متن بلند و مامانزیه را در ساخته است، در مورد ظرفیت تولید کار در این فضا بیان کرد: من بعد از اینکه چند سالی به زیارت اربعین مشرف شدم و دیدم تلویزیون کمتر به این مقوله توجه دارد،با کمک دوستان چند اثر در این زمینه تولید کردیم.وی ادامه داد: بعد از این ماجرا خیلی از دوستان تذکر می­دادند که مراقب باش آثارت به سمت تکرار نرود و البته خودم نگران این موضوع بودم اما با گذشت زمان  و سفرهای دیگر اربعین فکر میکنم در هر سفر و ضبط های جدید با یاری خدا زوایای دید بیشتری کشف می­شود. من گمان می کنم به تعداد زائرهایی که به پیاده روی مشرف میشوند، ظرفیت فیلمسازی خوب وجود دارد.

این مستندساز در خصوص اینکه، آثار او توانسته با وجه قصه گویی با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کند، گفت: اگر توانستیم حداقل هایی را رعایت کنیم لطف خداوند بوده است و از این بابت خوشحال هستم زیرا اگر این توفیق به دست آمده، حاصل تمام بضاعت ما بوده است و همیشه سعی کرده ام در خصوص کار اهل بیت کم نگذارم . وی ادامه داد: در دستگاه اهل بیت مردم بهترین ها را پای کار می­آورند، آنها در یک سفره نذری بهترین محصولات را تهیه می­کنند من هم تمام تلاشم این بوده که در این دستگاه اینگونه کار کنم، هر چند میدانم بسیاری از دوستان بهتر از من هستند و امیداورم من هم در زمره ی ایشان باشم.

مستند «سلام بر علی پسر موسی (ع)»، روایت چوپانی است که علی رغم وضعیت نامناسب مالی، به پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) می‌پردازد. این فیلم یکی از تولیدات مرکز مستند سوره به کارگردانی امین قدمی است که در ایام ولادت امام رضا از تلویزیون پخش خواهد شد.