- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بعضی مخالفان «رستاخیز» آن را ندیده‌اند/ از کنار پروژه عظیم «محمد (ص)» نمی‌توان ساده گذشت

pakdel1

مهدی پاکدل گفت: با برخی افراد که علیه «رستاخیز» موضع گرفتند حرف زدم و متوجه شدم اصلا فیلم را ندیده‌اند.

پاکدل که به زودی بازی‌اش در فیلم سینمایی «محمد(ص)» بر پرده سینماها می‌آید درباره انتقاداتی که تا الان بر این فیلم وارد شده به سوره سینما گفت: پروژه «محمد (ص)» با هیچ کار دیگری قابل قیاس نیست. هر فیلمی بنا به بزرگی و وسعتی که دارد حواشی‌اش هم بزرگ است. «محمد (ص)» فیلم کوچکی نیست که ساده بشود از کنارش گذشت. این فیلم در مورد یک موضوع حساس است و بعید نیست حواشی داشته باشد، اما این اصلا مهم نیست.

وی افزود: با کمک اصحاب رسانه و مردم که نگاهشان پاک‌ترین نوع قضاوت است به زودی فیلم دیده می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد آن زمان می توان درباره همه انتقادهایی که تا الان توسط یک سری افراد مطرح شده صحبت کرد. الان که هنوز مردم فیلم را ندیده اند این نظرها را گروهی بیان می‌کنند که ممکن است در موضعشان حب و بغض وجود داشته باشد. ممکن است عده ای سهمی از فیلم نبرده باشند و همه این‌ها باعث بیان برخی حرف و حدیث‌ها شود که نباید به آن توجه کرد.

pakdel2 [1]

پاکدل گفت: پروژه «محمد (ص)» هنوز تمام نشده. از نظر من یک فیلم سینمایی از طرح و ایده شروع می شود و تا روز آخر اکران و پخش تلویزیونی به سرانجام می‌رسد. امیدوارم به بهترین شکل همه چیز پیش برود و بعد بتوانیم به تولید سری های بعد این پروژه فکر کنیم. «محمد (ص)» صرفا یک کار تاریخی نبود، بلکه فیلمی با پروداکشن عظیم است. بعد از این هم اگر چنین پیشنهادی داشته باشم با همه مصائب و سختی‌هایش حتما قبول خواهم کرد.

بازیگر سرشناس تئاتر افزود: اگر برای برخی از کارهای حساس سینمایی مشکلاتی پیش می آید، اما می‌توان با آگاهی کلی و گسترده از ایجاد حواشی جلوگیری کرد. بعضی وقت‌ها این مسایل ناخودآگاه پیش می آید و باید مسئولان فرهنگی این فضا را مدیریت کنند .متاسفانه برخی از این فیلم‌ها مدیریت صحیح نبود و باعث شد اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد. دو اثر فاخر و عظیم «محمد (ص)» و «رستاخیز» از لحاظ ژانر و مضمون تاریخی، شباهت دارند اما به هیچ وجه نباید در آینده این دو فیلم با هم مقایسه شوند.

بازیگر مجموعه «اولین شب آرامش» ادامه داد: این دو فیلم از لحاظ ساختار ، شکل و وسعت در دو فضای کاملا متفاوت هستند و ارتباطی باهم ندارند. من هنوز «رستاخیز» را ندیده‌ام و نمی‌دانم چه مشکلاتی پیش آمده اما این فیلم یک محصول فرهنگی است از کارگردانی به نام احمدرضا درویش. کارگردان بزرگی که قبلا به این سینما جواب پس داده و کارنامه‌اش را همه می‌شناسند. دلیل این هجمه که برای او اتفاق افتاده را اصلا متوجه نمی‌شوم و نمی‌دانم چه کسی باعث بروز این اتفاقات می‌شود.

pakdel3 [2]

مهدی پاکدل گفت: من با چند نفر از کسانی که جلوی وزارت ارشاد اعتراض کرده بودند صحبت کردم و متاسفانه متوجه شدم آنها فیلم را ندیده بودند مثل من که هنوز آن را ندیده‌ام و هیچ قضاوتی درباره خود اثر نمی‌توانم نداشته باشم. مسلما دست هایی پشت پرده است تا فیلم شرایط ویژه ای پیدا کند.

وی درباره سایر فعالیت های خود گفت: در سریال تلویزیونی «کیمیا» حضور دارم. گروه در حال حاضر برای ضبط برخی صحنه ها به گرجستان رفته اند و زمانی که بازگردند بازی من هم دوباره آغاز می شود و احتمالا تا سه ماه آینده تصویربرداری به پایان برسد. علاوه بر این قرار است به زودی با گروهی از بازیگران درجه یک تئاتر، نمایش «جنایت و مکافات» را روی صحنه ببریم.