- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مراسم شب هفت خاکسپاری شهدای غواص در حوزه هنری برگزار شد

masoomi-shohada

مراسم شب هفت دو شهید غواص که به تازگی در حوزه هنری به خاک سپرده شده‌اند، در مسجد امام خامنه‌ای برگزار شد.

سوره سینما- نسیم نوشت: مراسم شب هفت دو شهید غواص که به تازگی در حوزه هنری به خاک سپرده شده‌اند، شب گذشته سه شنبه ۲۷ مرداد ماه و با حضور مدیران و مسئولان و هنرمندان کشور در مسجد امام خامنه‌ای حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم شخصیت‌هایی همچون محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره، محمدرضا زائری، سعید کشن فلاح، عباسعلی براتی‌پور، پروانه معصومی بازیگر سینما، محمد سرور رجایی، عبدالرحیم سعیدی راد، وحید یامین پور، علی داوودی و مدیران ستادی و هنرمندان و اهالی ادبیات حضور داشتند. محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری ضمن تشکر و تقدیر از تمام کسانی که در مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید غواص حضور داشتند، در این مراسم گفت: باید از طرف همکارانم و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی از مقام معظم رهبری تشکر کنم که بزرگواری کردند و با پیامشان روح دیگری به این مجموعه بخشیدند و ان‌شاءالله این پیام الهام بخش آثار هنرمندان و اهالی ادبیات باشد.

وی ادامه داد: شهید مطهری می‌فرمایند «شهید ترکیبی از انسان عارف و انسان مصلح است.» با کمی اغماض هنرمندان متعهد و متدین هم همین گونه هستند. هنرمندانی که در جامعه ماندگار شدند و امروز از آثارشان لذت معنوی می‌بریم و برای ما در فراز و نشیب زندگی الهام بخش هستند، همین گونه بوده‌اند. هنرمندان متعهد کسانی بوده‌اند که دل آگاهی داشته‌اند و آیه شریفه‌ای که در سوره شعرا درباره شاعران است، که البته اغلب بخش منفی آن را می‌بینند، بخش مثبتی هم دارد که گروه دیگری از شاعران را قرآن مثال می‌زند و می‌فرماید این شاعران خدا باور هستند و نسبت به ظلمی که در جامعه صورت می‌گیرد بی‌اعتنا نیستند.

momeni-shohada [1]

مومنی‌شریف همچنین گفت: در احادیث آمده است وقتی شاعری خدمت امام رضا(ع) درباره ائمه(ع) شعر گفت و مداحی کرد، آن حضرت او را تحسین کردند و فرمودند آنچه بر زبان تو جاری شد، روح القدس بر زبانت جاری کرد.

در این مراسم علیرضا قزوه نیز سخنانی در باب اهمیت مقام شهدا و وظیفه هنرمندان نسبت به این بزرگان تاریخ کشور گفت و در ادامه شعری به همین مناسبت قرائت کرد. مصطفی محدثی خراسانی، عباس محمدی سرپرست حوزه هنری استان تهران، امیرعلی سلیمانی نیز به شعرخوانی پرداختند. محمدرضا جعفری از همرزمان شهدای غواص نیز خاطراتی از آن دوران بیان کرد. علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت در پایان مراسم، شعرخوانی و مداحی کرد.