- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«ایرانگرد» در شبکه مستند/ روایتی از مبارزه با بیماری ام اس در «فصلی دیگر»

9C1A6535

مستند «جهانشهری‌ها» درباره مسلمانان خارج از ایران امروز از شبکه مستند پخش می‌شود.

سوره سینما- شبکه مستند سیما امروز آثار مستندی چون «ایرانگرد» با موضوع طبیعت گردی، «جهانشهری ها» درباره مسلمانان خارجی، «فصلی دیگر» در زمینه مبارزه با بیماری ام اس، «استارت» و «ایست حمله» درباره کلاهبرداری از تجار ایرانی را برای پخش در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، پخش مجموعه ۱۳ قسمتی «ایرانگرد» از امروز شنبه ۳۱ مرداد در شبکه مستند سیما آغاز می شود.

توصیه‌هایی برای طبیعت گردی

این مجموعه دیدنی با کارگردانی، تهیه کنندگی و روایت جواد قارایی تولید شده است. تصاویر چشم نواز از ایران، به ویژه مناطقی کمتر دیده شده به همراه توصیه هایی بسیار خوب برای طبیعت گردی از بخش های این برنامه است.

نخستین قسمت «ایرانگرد» ساعت ۱۸ امروز به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن شبکه مستند می رود.

مجموعه «جهانشهری ها» در خارج از کشور تولید شده و به معرفی مسلمانان چند ملیتی و فراملیتی می پردازد که هویت های فرهنگی و ملی متکثر و گاه ترکیبی دارند و درنقاط مختلفی ازجهان زندگی کرده اند، اما همچنان هویت اسلامی بارزی داشته و در جامعه پیرامون خود مسلمانان  فعالی هستند.

اسلام، دینی ورای مرزها

قسمت چهارم این مستند امروز ساعت ۱۹ پخش می شود. در زمانه افراط ها و اغراق های ناسیونالیستی، این مجموعه، ضمن به تصویر کشیدن نمونه های الهام بخشی از بیداری اسلامی درمناطق مختلف جهان، بار دیگر این پیام قرآنی را یادآور می شود که اسلام، دینی ورای مرزهای جغرافیایی و قومی و ملی است و رستگاری حقیقی، تنها از آن کسانی است که باتقوی باشند.

نخستین قسمت از مجموعه «فصلی دیگر» ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می رود. در این اثر با برخی از افراد مبتلا به بیماری ام اس که شرایط سختی دارند اما با اراده خود توانسته اند به آن غلبه کنند گفتگو می شود.

مبارزه با بیماری ام اس در «فصلی دیگر»

این مستند یک پرسوناز اصلی دارد که خود مبتلا به این بیماری است و در سفری با سایر بیماران همراه شده و از طریق این گفتگوها مشکلات افراد مبتلا برای بیننده تشریح می‌شود. نخستین قسمت از مجموعه شناخته شده «استارت» نیز امشب ساعت ۲۲ روی آنتن می رود و یک مجموعه درباره تست خودرو است.

روایت «ایست حمله» از کلاهبرداری از تجار ایرانی

«ایست حمله» آخرین اثری است که در ۳۱ مرداد از شبکه مستند پخش می شود و به بررسی کلاهبرداری اینترنتی از نظر اقتصادی می پردازد. این مستند ساعت ۲۳ روی آنتن می رود و آنچه در این مستند دنبال شده، شیوه عجیب کلاهبرداری از تجار ایرانی است.