- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حمایت‌های ویژه یک جشنواره سینمایی از شرکت‌کنندگان

khorshid-fest

پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید حمایت‌های ویژه‌ای برای راه‌یافتگان به این جشنواره دارد.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی «جشنواره فیلم مستقل خورشید» ، این جشنواره در راستای حمایت از فیلم‌های مستقل تجربه گرا و معرفی فیلمسازان خلاق و آثار ارزشمند خردگرا و نوآور، برای راهیافتگان به پنجمین دوره این جشنواره حمایتهای ویژه ای را برنامه ریزی کرده است.

ارسال رایگان فیلم‌های راهیافته به ۱۰ جشنواره بین المللی:

کلیه فیلمهای راهیافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید توسط پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، بصورت رایگان به ۱۰ جشنواره معتبر بین المللی مرتبط با فیلم ارسال خواهند شد و این تلاشی است برای معرفی این فیلمها بعنوان فیلمهای موفق سینمای مستقل تجربه گرا ایران به جامعه بین المللی.

لازم به ذکر است که فیلمهای برگزیده این جشنواره نیز علاوه بر جوایز پیش بینی شده، ۱ تا ۲ سال پخش رایگان فیلم جایزه خواهند گرفت.

استفاده رایگان از کارگاه های تخصصی برای راهیافتگان جشنواره:

کلیه فیلمسازان راهیافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید می توانند از کارگاه های تخصصی آموزشی این جشنواره (سینمای مستقل، خلاقیت و تجربه در سینما، سینما و تئوری عدم قطعیت، ویدئوآرت) که با حضور اساتید معتبر بین المللی برگزار خواهد شد، بصورت رایگان استفاده نمایند.

اعطای تسهیلات تولید فیلم به راهیافتگان جشنواره:

بر اساس توافق صورت گرفته با موسسه فرهنگی هنری کاکتوس، کلیه فیلمسازان راهیافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید می توانند با ۲۰% تخفیف از تجهیزات تصویربرداری، صدابرداری و نورپردازی این موسسه برای تولید فیلم بعدی خود بهره مند شوند.

تخفیف استفاده از این تجهیزات برای برگزیدگان جشنواره به میزان ۵۰% و ۱۰۰% خواهد بود.

حمایت از تولید فیلم بعدی برگزیدگان جشنواره:

بر اساس برنامه ریزی انجام شده و طبق مذاکرات صورت گرفته، از تولید فیلم بعدی فیلمسازان برگزیده پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید حمایت خواهد شد.

مسابقه فیلمنامه (تولید فیلم تجربه گرا):

این جشنواره با تأکید بر ضرورت گسترش تولید آثار تجربه گرا و خلاق و نیز حمایت از تولید آثار برگزیدگان جشنواره، با برگزاری مسابقه فیلمنامه آثار کوتاه تجربه گرا، به بهترین فیلمنامه با رویکردی خلاق، تجربه گرا، نوگرا، پیشرو و هنری جایزه تولید اهدا می کند.

نمایشگاه پوستر و presskit  فیلمهای راهیافته: 

به منظور تأکید بر اهمیت و نقش پوستر و presskit فیلم در پروسه پخش، در این جشنواره نمایشگاه پوستر و presskit کلیه فیلمهای راهیافته به بخش مسابقه اصلی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که در مراسم اختتامیه جشنواره از بهترین پوستر و presskit فیلم تقدیر خواهد شد.

علاقه مندان جهت شرکت آثار خود در این جشنواره تا قبل از دهم شهریور ماه سال جاری می توانند با مراجعه به سایت www.Khorshidfilmfestival.com [1] با اطلاع از جزئیات فراخوان، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

«پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه گرا در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.