- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مجیدی و بازیگران فیلم «محمد رسول الله (ص)» عازم جشنواره مونترال کانادا شدند

mohamad-foroodgah

کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» برای عزیمت به کانادا و نخستین اکران جهانی فیلم در جشنواره فیلم مونترال کانادا بدرقه شدند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای عطار؛ شب گذشته احمدرضا مومنی، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و معاونان وی در فرودگاه بین المللی امام خمینی حاضر شد و ضمن دیدار و گفتگو با عوامل فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» و اهدای گل، آنها را با عبور از زیر قرآن بدرقه کردند.

در این دیدار، مومنی با اشاره به ظرفیت های بین المللی این فیلم گفت: تک‌تک پلان‌های فیلم «محمد رسول الله (ص)» از نظر نور و رنگ شبیه تابلوی نقاشی هستند، صحنه‌های این فیلم هوشمندانه انتخاب شده اند و حس درستی را به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: کارگردان این فیلم با استفاده از تکنیک‌های فنی روز سینما و عوامل حرفه ای توانسته است سطح استاندارد سینمای ایران بالا ببرد و یک اثر ماندگار تولید کند. این اثر، فاخرترین فیلم جهان اسلام تا امروز است.

مدیر فرهنگسرای عطار تصریح کرد: در سال های اخیر هجمه های زیادی به سوی اسلام و حضرت رسول وارد شده است. در این شرایط مهمترین رسالت تک تک‌ ما این است تا شرایطی را فراهم کنیم که این فیلم بهتر و بیشتر در داخل و خارج دیده شود.

مجید مجیدی نیز با تشکر و قدردانی از اقدام زیبا و نمادین فرهنگسرای عطار گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین دکتر صلاحی، همه ظرفیت های فرهنگی و سینمایی این سازمان در اختیار اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» قرار داده است که جای تشکر و قدردانی داردان شاالله بتوانیم سفیران خوبی برای ایران و اسلام باشیم.

وی ادامه داد: سینما هنر و صنعت است و وجوه صنعتی سینما تا زمانی که بازار جهانی نداشته باشیم؛ خیلی نمی‌تواند رشد و سود کند. سینمای ما برای بقا باید بازار جهانی پیدا کند و سینمای ما این بضاعت را دارد ما فقط نباید به جشنوارهای خارجی بسنده کنیم بلکه باید به اکران جهان فکر کنیم.

مجیدی تاکید کرد: بهترین‌های صنعت سینمای جهان را از نقاط مختلف جهان جمع کردیم تا فیلمی فاخر برای پیامبر مهربانی بسازیم. زمانی که می‌خواستم بازیگران این کار را انتخاب کنم؛ عده‌ای به من گفتند حالا که عوامل فیلم خارجی هستند بیا و از بازیگران خارجی برای این کار استفاده کن اما من به قابلیت‌های بازیگران ایرانی و توانایی‌هایشان اعتماد داشتم و می‌دانستم که آن‌ها از عهدهٔ نقش‌هایشان برمی‌آیند و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

“مهدی پاکدل” بازیگر فیلم نیز با تشکر از همدلی و همراهی مجموعه فرهنگسرای عطار گفت:‌ امیدوارم با به نمایش درآمدن این فیلم چهره واقعی اسلام به همه جهانیان نشان داده شود. بخصوص در این شرایط که در مورد دین اسلام هجمه‌هایی وجود دارد، با اکران این فیلم آنچه هدف اصلی دین اسلام (محبت و دوستی) هست به تصویر کشیده شود و همه دنیا ببینند که اسلام واقعی چنین است نه افراطی گری‌هایی چون داعش و گروه های دیگر تروریستی.

“علیرضا شجاع نوری”، بازیگر نقش عبدالمطلب نیز با اشاره به این واقعیت که ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)»، اعتبار و اعتماد به نفسی برای بدنه حرفه‌ای سینمای ایران فراهم خواهد کرد گفت: اکنون فکر کردن به ساخت پروژه‌های بزرگ، رویایی دست‌نیافتنی برای سینمای ایران نیست. شاید تا قبل از این چنین فکری بسیار دور از دسترس بود ولی حالا می‌دانیم که کافیست تا عزم و اراده داشته باشیم تا فلمی فاخر ساخته شود چون اکنون نمونه‌اش وجود دارد. در واقع این فیلم شهامت اقدام برای ساخت پروژه‌های بزرگ را در ما به وجود آورده است.

نمایش فیلم حضرت محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم ‌مونترال؛ اولین اکران جهانی این فیلم است که ازسوی مقامات جشنواره به‌عنوان رویداد بزرگ این جشنواره سینمایی خوانده شد. در این سفر تعدادی از بازیگران فیلم همچون مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، ساره بیات، مینا ساداتی و احسان دلاویز و همچنین محمدرضا صابری تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» همسفر مجید مجیدی شدند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال جشنواره‌ای است که در سال ۱۹۷۷ در مونترال بنیانگذاری شد و یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم کانادا است.در سایت جشنواره مونترال آمده است: این جشنواره افتخار دارد که این امکان را به دست آورده تا میزبان افتتاحیه این کار باارزش و مهم باشد؛ فیلمی با اهداف بالای هنری با مخاطبانی بسیار گسترده. سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم مونترال از ۲۷ آگوست تا ۷ سپتامبر برگزار می‌شود.