- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تفکیک رده سنی باعث شکوفایی استعداد‌های فیلم‌سازان نوجوان می‌شود

moosavi-mir-dolat

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل تفکیک رده سنی را به نفع سینمای کودک و نوجوان دانست و گفت: این تفکیک باعث شکوفایی استعداد‌های نوجوان و کمک به سینمای کشور می‌شود.

سوره سینما – به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره ، مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین المپیاد فیلمسازی به تفاوت دغدغه‌های فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: کودکان بیشتر به فکر بازیگوشی و سرگرمی هستند، اما دغدغه‌های نوجوانان کاملاً با آنها تفاوت دارد.

موسوی در این گفتگو به روند برگزاری المپیاد فیلمسازی در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ما یک فراخوان عمومی به کل استان اردبیل دادیم و طی آن ۶۲۰۰ نفر که در مقطع سنی ۱۲ تا ۱۹ سال بودند را شناسایی کردیم و پس از شناسایی این افراد به همه آنها از طریق پیامک برای شرکت در کلاس‌های فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران اطلاع‌رسانی کردیم.

وی ادامه داد: همچنین یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان به امضا رساندیم که دانش‌آموزانی که در مدارس فعالیت سینمایی یا فرهنگی داشته‌اند را به ما معرفی کنند. حتی در شبکه استانی هم به صورت زیرنویس از علاقه‌مندان دعوت به عمل آوردیم و از طریق روزنامه‌ها و مجلات نیز برای شرکت در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان فراخوان اعلام کردیم.

میر دولت موسوی اظهار کرد: در سری نخست فراخوان ۸۰ نفر و در بار دوم ۴۰ نفر دیگر از نوجوانان برای شرکت در کلاس‌های فیلم‌سازی اعلام آمادگی کردند که مصاحبه‌هایی با آنها انجام دادیم و ۱۵ نفر انتخاب شدند که با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های فشرده در ۳ روز و روزی ۸ ساعت این نوجوانان را تا حدودی با عرصه فیلم‌سازی آشنا کردیم.

موسوی تشریح کرد: پس از پایان کلاس‌ها از آنها خواستیم که طرح‌هایشان را ارائه و فیلمبرداری را شروع کنند که ۱۲ فیلم تولید شد و ما از میان این ۱۲ اثر ۳ فیلم را انتخاب کرده و به المپیاد خواهیم فرستاد؛ ۳ فیلم نیز از مشگین‌شهر داریم و استان اردبیل جمعا با ۶ فیلم در این المپیاد شرکت خواهد داشت.

مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل در مورد میزان استقبال از کلاس‌ها و کارگاه‌ها اظهار کرد: استقبال از کلاس‌ها خیلی خوب بود و یک فضای شادی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد کرده بود، اما کمبود زمان کمی برایمان مشکل‌ساز شده بود و ما نتوانستیم به خوبی برای شرکت در المپیاد آماده شویم، اما با این حال ۳ فیلم از میان فیلم‌های ارایه شده در سطح بالایی قرار دارند و به نظر من می‌توانند در جشنواره‌های منطقه‌ای نیز شرکت کنند. البته ناگفته نماند که این دوستان تمام این علم و تجربیات را در کلاس‌های انجمن بدست نیاوردند و خودشان نیز فعالیت، تلاش و تحقیق زیادی برای فیلمسازی داشته‌اند.

وی ادامه داد: خود من به شخصه با دیدن بعضی از فیلم‌ها احساس شعف می‌کنم و خوشحال می‌شوم که یک شروعی صورت گرفته است تا بتوانیم از این نوجوانان و استعدادهایشان در عرصه فیلم‌سازی استفاده کنیم.

این مدیر در پایان ضمن تقدیر از مدیران و دست‌اندرکاران برگزاری این المپیاد گفت: باید بعد از المپیاد زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بتوانیم از منتخبین خود حمایت کنیم و بعد از المپیاد این نوجوانان را رها نکنیم.