- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

طباطبایی‌نژاد: سینمای انیمیشن هنوز روزهای بالایی و بالندگی را تجربه نکرده است

tabatabaee

طباطبایی‌نژاد طی پیامی اظهار داشت که هنر انیمیشن در قیاس با همنسلان خود، هنوز روزهای بالایی و بالندگی را تجربه نکرده است.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، متن کامل پیام سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیر دومین همایش ملی انیمیشن ایران به این شرح است:

به نام خدا

اگرچه سالیان نسبتاً طولانی از تولد انیمیشن در ایران می‎گذرد، اما این هنر در قیاس با هم‌نسلان خود در کشورهای دور و نزدیک، به نوجوانی می‌ماند که هنوز روزهای بالایی و بالندگی خود را تجربه نکرده است. نمی‌خواهم و نباید به تلخی سخن گفت، ولی پنهان کردن حقیقت هم فایده‌ای ندارد. به خوبی آگاهیم که در این سال‌ها، تلاش‌های فراوانی برای این دُردانه‌ی سینما شده است و البته بسیاری از این تلاش‌ها نیز نتیجه خوش داشته‌اند.

اهمیت انیمیشن برای سینما و تلویزیون و اساساً برای زندگی آنقدر بدیهی است که نیازی به شرح و بسط ندارد، خصوصاً برای ما که داعیه‌ی فرهنگ و هویتی غنی و سرشار از قصه و اسطوره داریم؛ زبان انیمیشن رساترین زبان برای بیان این داشته‎های ارزشمند است. گاهی موفق بوده‌ایم و گاهی… اما راهی را که پیموده‌ایم به گمان من ستودنی است و می‌خواهیم و صد البته باید با قدم‌هایی بلندتر و محکم‌تر حرکت کنیم.

دومین همایش ملی انیمیشن ایران پس از یک وقفه ۷ ساله می‌خواهد همه‌ی آنچه را که برای بهبود صنعت انیمیشن کشور لازم است، بداند و در تحقق آن بکوشد و امید که نقطه‌ عطفی برای این هنر باشد.

باشد که چنین شود. انشاالله.

گفتنی است که دومین همایش ملی انیمیشن ایران، طی روزهای دهم تا سیزدهم شهریورماه ۱۳۹۴ در جزیره‌ی کیش برگزار خواهد شد.