- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بزرگداشت داوود میرباقری در جشنواره فیلم یاس

davood-mirbagheri

در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس، از داوود میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون تقدیر می‌شود.

سوره سینما – به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس، در این دوره بر اساس رسم هر سال جشنواره فیلم یاس،‌ چند تن از چهر‌ه‌های پیشکسوت و فعال در عرصه سینما و تلویزیون مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

در این دوره بزرگداشتی برای داوود میرباقری به پاس فعالیت ۴۳ ساله‌اش در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون گرفته می‌شود.میرباقری متولد ۱۳۳۷ شاهرود است، با این که در رشته مهندسی معدن فارغ‌التحصیل شده، اما در دهه ۵۰ با گذراندن دوره هنرآموزی تئاتر در تئاترشهر فعالیت هنری خود را آغاز کرد. میرباقری با نویسندگی و کارگردانی «آدم برفی» اولین تجربه خود را در سینما گذراند. اما از مهمترین سریال‌های تلویزیونی وی ساخت سریال امام علی (ع) و پخش آن از شبکه اول سیما بود،‌این سریال مربوط به دوران حکومت علی بن ابی طالب است که این فیلمساز ۵۷ ساله، آن را در دهه ۷۰ ساخت.

میرباقری بعد از سریال امام علی (ع)، ساخت سریال‌های بزرگی چون مسافر ری، معصومیت از دست رفته و مختارنامه را در کارنامه تلویزیونی خود دارد. از این کارگردان اخیر ۲ سریال شاهگوش و دندون طلا در شبکه نمایش خانگی توزیع شده که با استقبال مردم مواجه بوده است.

در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس از سعید پورصمیمی و چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی تجلیل شد.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.