- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تولید مشترک ۵۰ فیلم مستند با موضوع پیامبر اسلام (ص)

mostanad-mohamad

در نشست مشترک دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح و مدیر شبکه مستند تلویزیون مقرر گردید ۵۰ اثر مستند پیرامون پیامبر اسلام در قالب تولید مشترک ساخته شود.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح، در این نشست مهدی حقیقی دبیرجشنواره محمد(ص) به تشریح ابعاد داخلی و بین‌المللی این رویداد سینمایی پرداخت و از حسن نظر رسانه ملی و شبکه‌های مختلف تلویزیون در انعکاس اخبار، گزارش‌ها و حمایت از این حرکت ارزشمند قدردانی کرد.

وی گفت: جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح در واقع متعلق به همه است و لازم است با توجه به فضای مسمومی که از سوی رسانه‌های مغرض غربی و صهیونیستی در رابطه با پیامبر و مسلمانان در منطقه و جهان شکل گرفته، همه آستین همت را بالا بزنیم و با بهره‌گیری از رسانه تاثیرگذار سینما و فیلم به معرفی و شناسایی سیمای واقعی و حقیقی پیامبر بپردازیم.

حقیقی اضافه کرد: خوشبختانه عزم عمومی و همگانی خوبی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی بوجود آمده و در این راستا رسانه ملی و به طور خاص شبکه مستند که دوره پویایی را سپری می کند در این راه پیشقدم و همراه شود.

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در این نشست ضمن استقبال از برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح گفت: قطعا حمایت و کمک به انعکاس و معرفی درست چهره پیامبر و تعالیم اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی آن حضرت از طریق مستندهای مختلف به منظور ایجاد تغییر و تاثیر در جامعه، سیاست اصلی برنامه سازی‌های این شبکه است.

وی افزود: از زمان تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما از افتخارات شبکه مستند است که با فیلم‌سازان مختلفی همکاری می‌کنیم که با موضوع‌های روز مستندهایی را تهیه و تولید می‌کنند و بخش زیادی از این آثار مرتبط با مضامین دینی و تاریخی و تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به اینکه تولید مستند در کشورهای پیشرفته جایگاه خاصی دارد و شبکه‌ها نیز تا۷۰ درصد تولید خود را براساس مستندات می‌سازند گفت: سیاستگذاری‌ها در برنامه سازی‌های شبکه مستند رواج تفکر و تاثیرگذاری مستند در جامعه است، ضمن اینکه در صدد هستیم شبکه‌ای پویا، خلاق و بالنده داشته باشیم و برای این مهم از همه قابلیت‌ها و توانایی‌های این حوزه بهره می‌گیریم.

تاجیک با بیان اینکه شبکه مستند تمام قد در کنار جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح است خاطرنشان ساخت: این شبکه از ساخت و تولید فیلم‌های مستند بر اساس موضوعات جشنواره و تاثیرات اخلاقی و اجتماعی پیامبر اسلام در جامعه و دنیای امروز استقبال می‌کند.

در این نشست مشترک که علاوه بر دبیر جشنواره و مدیر شبکه مستند آقایان: محمد آفریده، یزدان عشیری و عباس صالح مدرسه‌ای حضور داشتند مقرر شد در قالب تولید مشترک ۵۰ عنوان فیلم مستند با موضوع پیامبر اسلام ساخته شود.