- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مصلی اردبیل، مرکز گسترش اکران‌های مردمی عمار شده است / به ما می‌گفتند: نتیجه نمی‌گیرید

ammar

موسی‌الرضا محسن‌نژاد گفت: در حال حاضر علاوه بر اکران‌های هفتگی، حدود ۲۰۰ نفر هم برای اکران فیلم‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

موسی‌الرضا محسن‌نژاد، رابط اکران مردمی اردبیل در گفت‌وگو با سوره سینما ، گفت: از یک سال پیش و آغاز پنجمین دوره جشنواره عمار در استان اردبیل، به طور هفتگی، در مصلی این شهر بعد از نماز جمعه، فیلم‌های جشنواره مردمی عمار اکران می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به استمرار اکران‌های عمار در طول سال و تبدیل آن به یک برنامه ثابت در نماز جمعه، تبلیغاتی برای اکران فیلم‌ها صورت نمی‌گیرد و بعد از پایان نماز، مردم به تماشای فیلم‌های عمار می‌نشینند.

رابط اکران مردمی اردبیل تصریح کرد: به فراخور موضوعات و مناسبت‌ها، برنامه‌های جانبی مثل سخنرانی هم در کنار اکران‌ها صورت می‌گیرد و به سوالات مخاطبان پاسخ داده می‌شود.

محسن‌نژاد افزود: میانگین مخاطبان اکران فیلم‌های عمار در مصلی حدود ۱۵۰ نفر است و در برخی برنامه‌ها بویژه در اکران‌ فیلم‌های هسته‌ای، این تعداد، به ۳۰۰ نفر هم رسیده است.

وی با اشاره به این نکته که بیش‌تر مخاطبان نمایش فیلم‌های عمار را جوانان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در اوایل اکران‌ فیلم‌های عمار، برخی به ما می‌گفتند که «نتیجه نمی‌گیرید»، اما در حال حاضر علاوه بر استمرار اکران‌های هفتگی، حدود ۲۰۰ نفر هم برای اکران فیلم‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و فیلم‌های عمار را در مناطق مختلف اردبیل پخش می‌کنند.

رابط اکران مردمی اردبیل در همین باره افزود: در حال حاضر علاوه بر مصلی و برخی مساجد اردبیل، مجموعه‌های فرهنگی دیگر هم مانند مؤسسه امام خمینی(ره) این شهر به تناسب برنامه‌ها و جلسات خود، فیلم‌های جشنواره عمار را اکران می‌کنند.

محسن‌نژاد در پایان گفت: جشنواره عمار برخلاف سایر برنامه‌های فرهنگی، در یک دوره و مدت محدود برگزار می‌شوند، در طول سال استمرار دارد که این باعث تثبیت عمار به عنوان یک جریان فرهنگی مؤثر و جذب افراد دغدغه‌مند می‌شود.

گفتنی است آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، چندی پیش در نشست با دست اندرکاران جشنواره عمار، گفته بود: ما مصلی را به عنوان یک مجموعه عظیم در اختیار این جوانان کوشا و با درایت قرار می‌دهیم تا برنامه‌های خود را در قالب جشنواره عمار به سرانجام برسانند.