- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پخش مستند پرتره ای از شهید اندرزگو/ اکبر عالمی به شبکه مستند آمد

alemi-andarzgoo

شبکه مستند سیما در روز سه‌شنبه ۱۷ شهریور مستند پرتره‌ای از شهید اندرزگو و آموزش سینما توسط اکبر عالمی را برای پخش در نظر گرفته است.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، «گزارش شنبه»، فیلم مستندی ۶۰ دقیقه ای است که روند تولید آن بیش از پنج سال به طول انجامیده و مستند پُرتره ای است از شهید سیّدعلی اندرزگو و مبارزات مسلحانه وی علیه رژیم شاه است.

علی محمد قاسمی کارگردان، تصویربردار، تدوینگر و گوینده گفتار متن، محمود مختاری پژوهش کتابخانه ای، اعظم نجفیان پژوهش میدانی و مدیر تولید، آرش قاسمی صداگذار و مختار نامدار عکاس عوامل تولید مستند «گزارش شنبه» هستند.

اخیرا مجموعه مستند «راه ناتمام» با تهیه کنندگی و تصویربرداری قاسمی و کارگردانی نجفیان از شبکه مستند سیما روی آنتن رفت و «گزارش شنبه» نیز که جایزه بزرگ شهید آوینی را به عنوان بهترین فیلم مستند سیاسی از آن خود کرده، ساعت ۱۸ روز سه شنبه پخش می شود.

پخش مجموعه نوستالژیک آموزش سینما توسط اکبر عالمی

«آن روی سکه» مجموعه مستندی است که ۴۲ قسمت دارد و مربوط به آموزش سینما توسط استاد اکبر عالمی است. این مجموعه در دهه ۶۰ تولید شده و الهام بخش بسیاری از هنرمندان فعلی برای ورود به عرصه هنر سینما بوده است.

دومین قسمت این مجموعه ساعت ۲۳ روز سه شنبه از شبکه مستند سیما پخش می شود.