- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم «محمد رسول الله(ص)» با نگاه غرض‌آلود غرب به پیامبر مقابله می‌کند

mohamad-s-halime

سیدموسی حسینی، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش، در آیین اختتامیه فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند داکا که در تالار هنر آکادمی هنری «شیل‌پاکالا» بنگلادش برگزار شد، به معرفی و تمجید از فیلم «محمد رسول الله(ص)» پرداخت.

 سوره سینما – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، سیدموسی حسینی رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش در آیین اختتامیه فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند داکا که در پایتخت بنگلادش برگزار شد و در آن فیلم‌های کوتاه و مستند ۱۱ کشور جهان از جمله ایران به رقابت پرداختند، گفت: زبان فیلم «محمد رسول الله(ص)» یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین تأثیرات فرهنگی بر مخاطب را به همراه دارد. در عرصه سینما، حتی فیلم‌های کوتاه و مستند اگر با اصول حرفه‌ای و شناخت درست از مخاطب ساخته شوند، علی‌رغم کوتاه بودن می‌توانند رساترین و مؤثرترین پیام را به مخاطب برسانند. همان‌گونه که پیام‌های ارزشمند انسانی و اخلاقی یک شاعر در یک بیت شعر، تا سال‌ها بر ذهن ما نقش می‌بندد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین با اشاره به جایگاه صنعت فیلم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: صنعت فیلم ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، الگوی نو و تازه‌ای را به مخاطبان این هنر ارائه داده است. در دوره‌ای که بسیاری از فیلم‌سازان تجاری در دنیا برای جذب مخاطب و کسب درآمد از ابزار جنسی، ترویج خشونت و خلق هیجان‌های کاذب بهره می‌گیرند، فیلم‌سازان ایرانی ضمن استفاده از اصول حرفه‌ای و فنی جذاب، سعی کرده‌اند با احترام به سنت‌ها و ارزش‌های انسانی، اخلاقی و فرهنگی، پیام متفاوتی به مشتاقان جامعه بشری ارائه کنند.

وی تأکید کرد: حضور موفق فیلم‌های ایرانی در معتبرترین جشنواره‌های مهم بین‌المللی و کسب جوایز متعدد از موفقیت جهانی کارنامه سینمایی ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی حکایت می‌کند.

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به فیلم تازه اکران شده «محمد رسول الله (ص)» در ایران که در رسانه‌های بنگلادش نیز بازتاب خوبی داشته است، افزود: در تازه‌ترین تولیدات سینمایی ایران، لازم می‌دانم به ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)» توسط مجید مجیدی، کارگردان مشهور ایرانی که به تازگی اکران هم‌زمان آن در ایران و برخی کشورها شروع شده است، اشاره کنم. ساخت این فیلم که صحنه‌‌های آن در ایران و خارج از ایران فیلم‌برداری شده، بیش از ۷ سال به طول انجامیده و میلیون‌ها دلار هزینه در بر داشته است.

وی در پایان سخنانش گفت: از آنجا که در سال‌های اخیر، برخی نویسندگان و به اصطلاح هنرمندان غربی با نگاه غرض‌آلود خود نسبت به پیامبر اسلام (ص) هتاکی کردند، آقای مجیدی تصمیم گرفت تا فیلمی بسازد که شخصیت و سیمای حقیقی و رحمانی رسول خدا حضرت محمد (ص) را به جهانیان نشان دهد. با این امید که این فیلم در عرصه جهانی با موفقیت همراه شود و به زودی شاهد اکران آن در سینماهای بنگلادش نیز باشیم.