- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رابطه انسان با طبیعت و درخت در مستند «آکوج» / «نردبان» به ماسوله مشهد رسید

akooj-nardeban

مستند «آکوج» و برنامه «نردبان» امروز از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌روند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، «آکوج» به کارگردانی نادر شیخ‌الاسلامی مستندی قوم نگارانه است که موضوع اصلی آن رابطه مردم منطقه با درختان جنگلی است.

فیلمساز با تکیه بر سوژه اصلی این مستند، به بررسی آداب و سنت‌های مردم پرداخت است. رابطه‌ای که در طول زمانی طولانی، نسل اندر نسل شکل گرفته و امروز چنین تنگاتنگ و درهم پیچیده به نظر می‌رسد.

نادر شیخ‌الاسلامی در قالب پرداختن به رابطه‌ مردمان جنگل نشین شمال کشور با درختان ازگیل منطقه و نقش میوه، چوب و حتی حضور این درختان در زندگی این مردمان تلاش می‌کند تصویری زنده و تعریفی انسانی از این رابطه ارائه دهد. رابطه انسان با طبیعت و رابطه‌ انسان با درخت.

«آکوج» به کارگردانی نادر شیخ‌الاسلامی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران امروز جمعه ۲۰ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

«نردبان» به ماسوله مشهد رسید

«نردبان» این هفته در ماسوله مشهد مقدس ضبط شده و فیلم «باغ وحش خانه ما» در آن نقد می‌شود.

در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد روستای زیبایی وجود دارد که در نگاه اول مردم را به یاد روستای ماسوله می اندازد؛ روستای پلکانی به نام اسفیدان .برنامه «نردبان» این هفته در ماسوله مشهد مقدس ضبط شده است.

«باغ وحش خانه ما» فیلمی ساخته ‏محمد حامد اسدی است که در این قسمت از برنامه توسط جمشید مجددی کارشناسی و نقد می شود.

در بخش «با مستندسازان» نیز مخاطبان با کمیل سهیلی آشنا می شوند. ضمن اینکه عکس های این هفته را رضا رادپور فرستاده و سید جلیل حسینی زهرایی کارشناسی و نقد کرده است.

برنامه «نردبان» با تهیه‌کنندگی و اجرایی الهام عادلی و کارگردانی عماد خدابخش ساعت ۱۸ امروز جمعه ۲۰ شهریور از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.