- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شبکه مستند به فرمایشات رهبری لبیک گفت/ پخش خاطرات شفاهی فردوست

khaterate-fardoost

مدیر شبکه مستند سیما اعلام کرد در لبیک به فرمایشات رهبری در دیدار چهارشنبه گذشته با اقشار مختلف مردم، مجموعه‌ای از مصاحبه های کمتر دیده شده و یا دیده نشده از شخصیت های مختلف، مناظره ها، دادگاه های عمال رژیم پهلوی و موارد متعدد دیگر در جدول پخش شبکه قرار می گیرد و در گام اول، خاطرات شفاهی ارتشبد حسین فردوست پخش خواهد شد.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما، با اعلام این خبر، گفت: مقام معظم رهبری چهارشنبه ۱۸ شهریور در دیدار با اقشار مختلف مردم ضمن اشاره به حوادث مهمی که در شهریورماه اتفاق افتاده است به نقش و دخالت های دول غربی به خصوص آمریکا و انگلیس در جنایات رژیم ستمشاهی اشاره و فرمودند: «یکی از چیزهایی که بنده نگران آن هستم، این است که این نسل جوانِ بالنده‌ی ما که بحمدالله، هم آگاه و با بصیرت است، هم دارای انگیزه است، آماده به‌کار است، وسط میدان است، انقلابی است، بتدریج این حوادث مهم را، این عبرتهای بزرگ دوران معاصر را از یاد ببرد؛ این کم‌کاری ما است، کم‌کاری دستگاه‌های مسئول است؛ این حوادث نباید کهنه بشود؛ حافظه‌ی تاریخی یک ملّت نباید ضعیف بشود. اگر جوانهای ما در سرتاسر کشور این حوادث را ندانند، تحلیل نکنند، عمق‌یابی نکنند، در شناخت کشورشان و در شناخت آینده دچار اشتباه خواهند شد. جوانها باید این حوادث را درست بشناسند و بدانند که چه شد، چه اتّفاق افتاد، چه کسی بود؛ اینها را باید جوانها بفهمند.»

وی افزود: در همین راستا و در گام نخست شبکه مستند سیما، مستند خاطرات شفاهی حسین فردوست ارتشبد ارتش شاهنشاهی و رییس دفتر ویژه اطلاعات در دوران محمدرضا پهلوی را در ۱۱ قسمت برای پخش در نظر گرفته است. این مجموعه در اواسط دهه ۶۰ ضبط شده و هدف آن آشنایی مخاطبان با ابعاد کمتر مطرح شده زندگی و پادشاهی محمدرضا پهلوی است.

خاطرات فردوست از پهلوی در ۱۱ قسمت

مدیر شبکه مستند ادامه داد: فردوست به عنوان رییس سازمان بازرسی شاهنشاهی در خاطرات خود، به انتصابش به عنوان نماینده و رابط محمدرضا پهلوی با سفارت انگلیس، نقش انگلیس در به سلطنت رساندن محمدرضا، تلاش برای اقناع شوروی و آمریکا برای پذیرش ولیعهد به عنوان شاه، پیشنهاد راه اندازی ساواک توسط نماینده دولت انگلیس و مسائل دیگر اشاره می کند.

تاجیک یادآور شد: قسمت اول این مستند ۵۳ دقیقه است و دوشنبه ۲۳ شهریور ساعت ۲۲ پخش می شود. قسمت دوم تا یازدهم این مستند نیز هر کدام ۳۳ دقیقه دارند و هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می روند.

پخش دادگاه درباره آتش سوزی سینما رکس

وی در پایان اعلام کرد: مجموعه‌ای از دادگاه عوامل متهم به مشارکت در آتش سوزی سینما رکس آبادان و همچنین مجموعه ای ۱۴ ساعته از مصاحبه ها و دادگاه متهمان کودتای نوژه نیز در دست آماده سازی برای پخش از شبکه می باشند.