- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش سه فیلم کوتاه در جشنواره «ساپورو» ژاپن

filmkootah

فیلم‌های کوتاه داستانی «پانسمان»، «کورسو» و «میزبان» در بخش مسابقه‌ی دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ساپورو» ژاپن به نمایش در می‌آیند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ساپورو که از هفتم تا دوازدهم اکتبر (۱۵ تا ۲۰ مهرماه) در شهر ساپورو واقع در شمال ژاپن برگزار می‌شود، در دو بخش رسمی «مسابقه فیلمسازان» و «مسابقه یک عنوان فیلم»، آثاری از فیلمسازان فیلم کوتاه سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.

در این دوره از جشنواره، امید عبدالهی با سه فیلم کوتاه خود به عنوان تنها نماینده‌ی ایران، به همراه سه فیلمساز دیگر از کشورهای هلند و سوئیس در بخش «مسابقه فیلمسازان» حضور دارد.

بخش «مسابقه فیلمسازان» مهمترین بخش این جشنواره محسوب می‌شود که در هر دوره فقط چهار تا شش فیلمساز برای شرکت در آن برگزیده شده و برای کسب جایزه بزرگ این بخش با هم به رقابت می‌پردازند.

فیلم‌های کوتاه داستانی «میزبان» و «کورسو» از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که پیش از این، حضور موفقی در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی داشته‌اند.

گفتنی است این جشنواره از سال ۲۰۰۶ و با هدف به نمایش گذاشتن فیلم‌های کوتاه نوآورانه از فیلمسازان مستعد سراسر جهان، در «ساپورو» چهارمین شهر پُرجمعیت ژاپن پایه‌گذاری شده است و همه ساله در حاشیه‌ی آن، با حضور توزیع‌کنندگان، خریداران و علاقه‌مندان فیلم کوتاه، بزرگترین بازار بین‌المللی فیلم کوتاه ژاپن نیز برگزار می‌شود و تمام فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره، در بازار فیلم هم عرضه خواهند شد.