- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ارسال بسته‌های سینمایی به مراکز سینمایی و فرهنگی ایران، افغانستان و تاجیکستان

tabesh

همزمان با روز ملی سینما، بسته های فرهنگی حاوی منتخبی از انتشارات و محصولات مکتوب بنیاد سینمایی فارابی، موزه سینما و DVD فیلم های موسسه رسانه های تصویری به مخاطبان هدف سینما ارسال شد.

سوره سینما – به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی بنیاد سینمایی فارابی، مدیرعامل بنیاد فارابی در این باره گفت: این بسته هاکه با هدف ترویج ادبیات سینمایی و مرور منتخب آثار سینمای ایران تهیه شده است، به عنوان نمونه ای از رویکرد فرهنگی پژوهش محور تلقی می شود که امیدواریم در رشد و گسترش ادبیات نقد، موثر و مفید باشد.

علیرضا تابش اضافه کرد: مواجه با تاریخ سینمای ایران از منظر بررسی و پژوهش، دغدغه مهم سینما پژوهان و مدیران فرهنگی است که تلاش شده است، در این مجموعه با ارایه کتاب های آموزشی و پژوهشی و بهره گیری از محصولات انتشارات غیر دولتی، منظری مناسب و متناسب ارائه شود.

مدیرعامل بنیاد فارابی افزود: DVD فیلم های ارایه شده نیز به گونه ای انتخاب شده اند که مخاطبان با مرور آنها صبغه حرکت سینمای ایران در چند سال اخیر را از منظر نقد جریان فرهنگی واکاوی خواهند کرد.

تابش در پایان اضافه کرد: علاوه بر مخاطبان هدف در استان ها و مدیران فرهنگی داخل کشور که با نسل جوان علاقمند به سینما در ارتباط هستند، با هدف تقویت پیوندهای فرهنگی و ترویج و گسترش ادبیات مشترک بین کشورهای فارسی زبان و کمک به ایجاد و یا رشد ادبیات سینمایی بسته های سینمایی به مناسبت روز ملی سینمای ایران به سازمان های فعال سینمایی دو کشور دوست و برادر ما تاجیکستان و افعانستان نیز اهداء می شود.

۲۱ شهریور به عنوان روز سینما در تقویم ملی ایرانیان ثبت و نام گذاری شده است.