- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آیین تجلیل از هنرمندان عرصه موسیقی شعر و ترانه با موضوع «شهدای غواص» برگزار شد

shohadaye-Ghavas-(1)

مراسم تجلیل از هنرمندان عرصه موسیقی شعر و ترانه با موضوع «شهدای غواص» با حضور خانواده شهدا در حوزه هنری برگزار شد.

سوره سینما –  با حضور جمعی از خانواده های شهدا، دو نماهنگ و دو قطعه موسیقایی از تولیدات جدید مرکز موسیقی حوزه هنری، در خصوص «شهدای غواص» بعد از ظهر شنبه ۲۱ شهریور ماه رونمایی شد.

نماهنگ «اشک آینه» با خوانندگی میلاد هارونی و با ترانه‌ای از قاسم صرافان و «یک هفت پنج» به خوانندگی کیان مقدم و با ترانه‌ای از احمد امیرخلیلی و همچنین قطعه موسیقی «گردان غواصان مروارید» به خوانندگی سید علی میرمحمدی و «دفاع از شط» به خوانندگی غلامرضا صنعتگر رونمایی شد.

این مراسم ساعت ۱۷ در سالن سوره حوزه هنری و با حضور گل علی بابایی، محسن مومنی شریف، الهام چرخنده، مادر شهید بهروز صبوری، فاضل نظری و خانواده شهید روحانی حجت الاسلام محمد شیخ شعاعی همراه بود.

فاضل نظری، معاون هنری و مدیر مرکز موسیقی در این مراسم گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی این اقبال را یافت که پیکر پاک دوتن از شهدا را در آغوش بگیرد و این اتفاق مبارکی برای هنرمندان انقلاب اسلامی و موضوع مهم و قابل افتخاری است.

این شاعر دفاع مقدس افزود: شهدای غواص، موج خروشانی را در دل مردم ایجاد کردند و یک پیغام و پیام تازه ای را در دل مردم که در حال روزمره گی شده بودند ایجاد کردند.

shohadaye-Ghavas-(2) [1]

نظری در ادامه تاکید کرد: عکس العمل هنرمندان در برابر این اتفاق شور غریبی ایجاد کرد که هنرمندان در کنار سایر مردم که حضور داشتند تمام قد ایستادند، این جلسه تقدیر نمادین از برخی هنرمندان است که با علاقه و باور قلبی خود پیش آمدند و دست به خلق اثر فاخر زدند.

مدیر مرکز موسیقی خاطر نشان کرد: حوزه هنری بر اساس وظیفه خود کارهایی را تدارک دیده و در طول سال معرفی و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد.

این برنامه با شعر خوانی شاعران در رابطه با ۱۷۵ شهید غواص همراه بود که نفیسه سادات موسوی، میلاد عرفان‌پور از جمله کسانی بودند که به شعرخوانی پرداختند.

در این مراسم همچنین خانم شیخ شعاعی، دختر یکی از این شهیدان که پدرش تنها روحانی بین ۱۷۵ شهید غواص بود، وصیت نامه پدرش را خواند.

در پایان این مراسم نیز از آثار موسیقایی «یک هفت پنج» ، «اشک آینه»، «دفاع از شط»، «گردان غواصان مروارید» ، شاعران و آهنگسازان از جمله پیمان طالبی، حسین سیامی، میلاد عرفان پور، نفسیه سادات موسوی، محمد محتشی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.