- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دیدار مدیر شبکه مستند با جهانگردان مستندساز اروپایی / تصویری منصفانه از ایران ارائه کنید

mostanad-oroopa1

مدیر شبکه مستند سیما در دیدار با جهانگردان مستندساز اروپایی که بنا است مستند «ایران و دور دنیا در ۸۰۰ روز» با حضور آنها ساخته شود، از ایشان خواست در ارائه تصویری منصفانه از ایران بکوشند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، اما جوان اسمارت و اندرو دانیل اسمیت جهانگردان مستندساز اروپایی برای دیدار با امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما، به دفتر مدیریت شبکه آمدند.

مسعود علم الهدی تهیه کننده و محمدعلی سلیمانی کارگردان نیز در این دیدار حضور داشتند.

تاجیک در گفتگو با این زوج اظهار کرد: خیلی مهم است تصویری که شما از ایران ارائه می کنید، صحیح باشد و تمام قابلیت ها و پتانسیل های کشور ما را به تصویر بکشد. نقاط دیدنی بسیاری در ایران وجود دارد که میتواند مقصد مناسبی برای گردشگران بین المللی باشد.

اندرو دانیل اسمیت نیز در سخنانی گفت: ما به کشورهای زیادی سفر کرده ایم اما تجربیاتی که طی یک هفته در ایران به دست آوردیم، قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست. مردم شما فرهنگ قوی دارند و بسیار مهمان نواز هستند. ایران نقاط قوت زیادی دارد که آن را از دیگر کشورها متمایز می کند. یکی از ویژگی های کشور شما که از جذابیت های منحصر به فرد آن به حساب می آید، چهار فصل بودن آن است.

اما جوان اسمارت نیز تأکید کرد: غذاهای ایران فوق العاده است. ما داریم به تدریج کشور شما را کشف می کنیم. زیبایی و امنیت ایران نیز ارزشمند است.

mostanad-oroopa2 [1]

مدیر شبکه مستند سیما نیز از ایشان خواست در ارائه تصویری منصفانه از ایران بکوشند و گفت: چهار فصل بودن ایران نه فقط در کل کشور وجود دارد، بلکه یکی از استانهای ما نیز اینگونه است؛ کهگیلویه و بویر احمد که چهار فصل همزمان در آن احساس می شود.

وی تصریح کرد: به شما پیشنهاد میکنم برای دیدن بزرگ ترین غار آبی دنیا و شهر باستانی هگمتانه به همدان نیز سفر کنید.

از نکات مورد توجه مستندسازان اروپایی، حضور تیمی جوان در مدیریت و ستاد شبکه مستند سیما بود و تاجیک در این زمینه توضیح داد: جوان ترین مستندسازان و برنامه سازان رسانه ملی در شبکه ما حضور دارند و میانگین سنی همکاران شبکه مستند ۲۸ سال است.

این زوج مستندساز و جهانگرد اروپایی تا به حال به حدود ۴۰ کشور جهان سفر کرده اند و طبق هماهنگی ها، از شنبه ۱۴ شهریور از مرز سرخس وارد ایران شده، از مشهد مقدس، بجنورد و گرگان بازدید کرده و به تهران رسیده اند.

شبکه مستند سیما قصد دارد مستندی به نام «ایران و دور دنیا در ۸۰۰ روز» را از حضور این زوج در ایران بسازد و گروه سازنده مستند از ثانیه ورود این زوج به ایران در کنارشان بوده اند. اما و اندرو قرار است نزدیک به دو تا سه ماه در ایران باشند.

این مجموعه از تولیدات جدید شبکه مستند سیما، به تهیه کنندگی مسعود علم الهدی و کارگردانی محمدعلی سلیمانی در ۶ قسمت ۲۰ دقیقه ای تولید می شود و قرار است مستند بلند ۷۰ دقیقه ای نیز از آن استخراج شود.