- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رحمان‌دوست: بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح اضافه شود

rahmandoost

مصطفی رحمان‌دوست در نشست هم‌اندیشی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح در خواست کرد که بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره اضافه شود.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح، مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت» شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان به عنوان اولین میهمان نشست‌های هم‌اندیشی جشنواره با بیان این پیشنهاد گفت: لازم است با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رایزنی شود و فضای همکاری مناسبی را براساس موضوع و مضمون جشنواره برای گروه‌های سنی پایین(کودکان و نوجوانان) فراهم نمایید.

وی ادامه داد: تا آن‌جایی که بنده اطلاع دارم ۸۱۰ کتابخانه کودک در سطح کشور داریم که قرار بود در این مراکز فیلم و تئاتر هم اجرا شود و معتقدم تعامل جشنواره محمد(ص) با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث می‌شود هم ابعاد جشنواره گسترش کند و هم یک گروه وسیعی را بیدار کنید و مشارکت دهید.

رحمان دوست تاکنون بیش از یکصدوشصت اثرش به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌ و تیراژ کتاب‌هایش به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد پیشنهاد داد: کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان با همکاری جشنواره بیاید جشنواره‌ای داخلی در سطح مراکز خودش برگزار نماید و فراخوان بفرستد برای تمام اعضایش در مراکز و کتابخانه‌های سراسر کشور که با موبایل یا سایر امکانات فیلم بسازند و سپس ۲۰ عنوان فیلم برگزیده را برای جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح بفرستند.

وی تصریح کرد: بخش کودک و نوجوان به ساختار جشنواره اضافه شود. این یک کار اساسی و زیربنایی است و باعث می‌شود کودکان و نوجوانان بیشتر با آن حضرت آشنا گردند.

این نویسنده صاحب نام معاصر که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد دریافت جایزه آسترید لینگرن در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد و کتاب “بچه ها و پیامبر”ش تاکنون ۲۷ بار تجدید چاپ شده است خاطرنشان ساخت: حرکت جشنواره محمد(ص) نیازمند راهبرد بین‌المللی است و شایسته است جهان بیدار شود و با عظمت و شخصیت و نظام اخلاقی و سیمای مهربان، نورانی و صلح دوست آن حضرت آشنا شود.

وی اضافه کرد: کشور مغرب و آفریقای جنوبی ظرفیت‌های بالایی برای ساخت فیلم و مستند با این مضامین را دارد. زمانی که داور جشنواره تئاتر آفریقا بودم یک محقق شیعی در مغرب می گفت: کاری که امام حسین(ع) با نبرد و مقاومتش برای ایرانیان و کشورهای اطراف کرد، امام حسن(ع) با صلحش برای مردم اینجا انجام داده است.

از دیگاه وی در آفریقای شمالی هم قطعا خیلی فیلم با مضمون تعالیم پیامبر اسلام ساخته شده و می‌شود. برخلاف اروپایی‌ها که بیشتر پولکی هستند بسیاری از مستندسازان و هنرمندان کشورهای آفریقایی و جهان اسلام از سر عشق در این زمینه ها ورود می‌کنند.

رحمان دوست تصریح کرد: بدون تردید اگر در حوزه بین‌الملل جدی‌تر ورود کنید در کشورهای مسلمان و نیمه مسلمان این بضاعت و ظرفیت وجود دارد که فیلم‌های زیادی بسازند تا حدی که بعدها بتوانند در خود این کشورها جشنواره‌ای با این موضوع برگزار نمایند.

وی پیشنهاد داد: وزارت ارشاد برگزیده‌های این جشنواره را در آن کشورها در قالب هفته فیلم یا عنوان دیگری به نمایش بگذارد.