- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فرصت یک هفته‌ای مستندسازان برای شرکت در جشنواره سینماحقیقت

haghighat2

تهیه‌کنندگان و مستندسازان برای شرکت در بخش مسابقه ملی نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، تنها یک هفته فرصت دارند.

سوره سینما [1] – به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، طبق آیین‌نامه‌ی این جشنواره، آخرین فرصت برای ثبت‌نام اینترنتی روز ۳۱ شهریورماه است و به این معنا، مستندسازان محترم تنها یک هفته فرصت دارند تا اطلاعات آخرین آثار مستند خود را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir [2] ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

برپایه این گزارش، آخرین مهلت تحویل فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت هم روز ۱۵ مهرماه اعلام شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرمـاه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی؛ صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی؛ تقویت سینمای مستند خلاق ایران؛ بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.