- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مومنی شریف: فیلم «مزارشریف» افشاگرانه و شریف است

momeni

رئیس حوزه هنری درباره فیلم سینمایی «مزارشریف» گفت: به سینمای ایران تبریک می‌گویم که به یک واقعه مهم تاریخی که از آن غفلت شده بود پرداخته است.

سوره سینما [1]  – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری [2]، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، درباره فیلم سینمایی «مزارشریف» که به تازگی به اکران درآمده، اظهار کرد: این فیلم علاوه بر آنکه به شهادت دیپلمات های عزیزمان در مزارشریف می پردازد، در عین حال در بر گیرنده پیامی است درباره آنچه ما امروز آن را به عنوان جریان تکفیری می دانیم که متاسفانه جهان اسلام را آزار می دهد و چهره نورانی اسلام را مخدوش کرده است.

مومنی شریف با بیان اینکه فیلم «مزارشریف» درباره این جنایت ها افشاگری می کند، گفت: این فیلم، اثر شریفی است که در آن، بهترین های سینمای ایران، دست به دست هم داده اند که این اثر هنری به مردم هنردوست ما تقدیم شود. به سینمای ایران تبریک می گویم که به یک واقعه مهم تاریخی که از آن غفلت شده بود پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما و وظیفه هنرمندان متعهد کشورمان این است که از افتخارات کشورمان و مظلومیت شهیدانمان دفاع کنیم، اظهار کرد: شهدای واقعه مزارشریف با افتخار اما بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند و حیف بود که سینمای ما پس از گذشت این همه سال به این واقعه نپردازد. حتما بعد از پرداخت سینمایی، سایر هنرها و هنرمندان نیز به این واقعه و ابعاد دیگری از آن خواهند پرداخت و وظیفه خود را انجام خواهند داد.

رئیس حوزه هنری همچنین بیان داشت: «مزارشریف» نخستین فیلمی است که به طور هنری و با دیدی هنرمندانه به این مقوله می پردازد و قلبا امیدواریم راه برای سایر هنرمندان باز شود تا در مورد این گروه ها و تفکراتشان دست به افشاگری بزنند. ما نمی توانیم نسبت به آنچه که در دنیا و به خصوص پیرامون کشورمان در حال وقوع است و اتفاقا هدف اصلیشان مملکت ماست، بی اعتنا باشیم.

وی در پایان گفت: از تمامی دست اندرکاران فیلم «مزارشریف» تشکر می کنم و امیدوارم به کمک یکدیگر و برای داشتن آینده ای بهتر این فیلم را به نحوی شایسته به مردم عزیزمان معرفی کنیم.