- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ارتباط برقرار کردن با موسیقی بی‌کلام آسان نیست

roonamayee-afsharestan1

آئین رونمایی و جشن امضای آلبوم جدید میلاد درخشانی با نام «افشارستان ۲» در محل شهرکتاب فرشته و با حضور هنرمندان و نوازندگان عرصه موسیقی برگزار گردید.

سوره سینما [1] – در آغاز مراسم، درخشانی با امضای آلبوم های خریداری شده توسط علاقمندان و دوستدارانش در خصوص استقبال از آلبوم جدیدش بیان داشت: امروز تولد یک اثر دیگر از من را با حضور و لطف شما عزیزان جشن می گیریم. اساسا ارتباط برقرار کردن با موسیقی بی کلام آسان نیست چرا که نکاتی در موسیقی بی کلام وجود دارد که شاید برای مخاطبی که موسیقی را صرفا برای لذت بردن گوش می دهد نتواند رابطه خوبی با آن برقرار کند. اما آنگونه که در نسل جوان می بینم این ارتباط رو به افزایش است و من نیز به نوبه خود تلاش می کنم نتیجه کارهایم برای مخاطبانم لذت بخش باشد.

این هنرمند در ادامه از کسانی که او را در تهیه این آلبوم یاری کرده اند تشکر نمود و گفت: می خواهم از کسانی تشکر کنم که از نخستین روز شکل گیری این آلبوم مرا یاری نموده اند؛ اول از همه از امیر حسین طباطبایی، دوست بسیار خوبم؛ تهیه کننده این آلبوم و مدیربرنامه ام که از آلبوم پیشین همراه من بود، هم چنین از گرافیست این آلبوم؛ علیرضا نبئی، رضا کریمی تبار مدیریت شرکت پخش کننده این آلبوم موسیقی و نیما جوان سپاسگذارم. یکی از قطعات این آلبوم نیز از کارهای برادرم پدرام درخشانی است و از او نیز تشکر می کنم.

درخشانی در پایان سخننانش از مجموعه شهرکتاب فرشته و مدیریت آن بابت برگزاری این مراسم تشکر نمود و گفت: قرار بر این است که با آلبوم «اشارات نظر» در تهران و در تاریخ های ۱۱ و ۱۴ مهر ماه کنسرت داشته باشیم.

roonamayee-afsharestan2 [2]

* همکاری با میلاد درخشانی بسیار لذت بخش است

در بخش دیگری از این مراسم امیر حسین طباطبایی تهیه کننده این آلبوم و مدیربرنامه میلاد درخشانی نیز با ابراز خشنودی از حضور در این مراسم بیان کرد: خرسندم که بار دیگر در کنار میلاد درخشانی هستم. واقعا همکاری با میلاد درخشانی افتخاری برای من است و کار کردن با او بسیار لذت بخش است. دقت نظر و موسیقی که سلیقه اوست حسِ شنوایی مرا اقناع می کند و از همکاری با او خوشحالم. هم چنین خرسندم که دوستدارانی مانند شما دارد که همواره او را حمایت و پشتیبانی نموده اید.

roonamayee-afshaarestan3 [3]

* هنرمندان جوان ما در حوزه موسیقی بی کلام نیاز به حمایت بیشتری دارند

در پایان نیز پدرام درخشانی؛ که آهنگسازی یکی از قطعات «افشارستان» را بر عهده داشته است گفت: همواره آلبوم ها و کنسرت های موسیقی در کشور ما با نام خواننده آن اثر شناخته می شوند، از این رو هنرمندان جوان ما به ویژه در حوزه موسیقی بی کلام نیاز به حمایت بیشتری دارند. خوشبختانه میلاد درخشانی در این زمینه پشتکار بسیار خوبی داشته است؛ سال گذشته دقیقا همین موقع بود که آلبوم نخست او به بازار آمد و امیدوارم همین روند ادامه یابد.

لازم به ذکر است که ساخت این اثر از اواخر سال ۱۳۹۳ آغاز شد. آلبوم «افشارستان ۱» نیز پیش از این در سال ۸۶ عرضه شده بود. این آلبوم توسط شرکت کوک منتشر و عرضه شده است. «افشارستان» تعاملی است میان موسیقی دستگاهی ایرانی و نگاه نوازندگان خوش ذوق و جوان و با آهنگسازی میلاد درخشانی که نمونه ای بسیار خوب در حوزه موسیقی بی کلام به شمار می رود.