- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برنامه‌های بخش‌ جنبی جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح اعلام شد

payambare-solh-logo1

جشنواره بین‌المللی محمد(ص) پیامبر صلح که قرار است در دو بخش اصلی و جنبی برگزار شود، برنامه‌های بخش جنبی خود را اعلام کرد.

سوره سینما [1] – به گزارش روابط عمومی جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح، مرور فیلم‌های سینمایی/ نشست‌های تخصصی/ بزرگداشت سه هنرمند از ایران یا جهان/ نکوداشت سه هنرمند از ایران یا جهان/نخستین همایش بین‌المللی سینما و تاریخ انبیاء و برگزاری کارگاه‌های تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی(workshop) برنامه‌های بخش جنبی است.در این بخش، فیلم‌های سینمایی که به موضوع و محور جشنواره مربوط و به این بخش راه پیدا کرده‌اند مرور خواهد شد.

همچنین، نشست‌های تخصصی با حضور اساتید و صاحب‌نظران با موضوعات مربوط به اهداف جشنواره برگزار شده و به بررسی نقاط ضعف و قوت این حوزه خواهد پرداخت.

برپایه این خبر، شورای سیاستگذاری جشنواره، به منظور پاسداشت خدمات و خلاقیت‌های هنرمندان و فعالان سینمایی در توجه به ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام و ارائه و ترسیم نگاه درست و تاثیرگذار در این راستا، بزرگداشت و نکوداشت سه هنرمند از ایران یا جهان را برگزار می‌کند.

همایش تحلیلی «سینمای غرب و تحریف تاریخ انبیاء» به منظور تحلیل، تبیین و  ارزیابی علل و دلایل توجه و تمرکز سینمای غرب به تاریخ انبیاء الهی و بررسی نگاه مغرضانه آن به مسلمانان و “حضرت محمد (ص)” برگزار می‌شود.

قرار است، کارگاه‌های تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی(workshop) با حضور اساتید این رشته با موضوع و محور حضرت محمد(ص) و خصایص و ویژگی‌ها و سبک زندگی آن حضرت برای علاقمندان این رشته برگزار خواهد شد.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی فیلم محمد (ص) پیامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان‌ها و مراکز مختلف کشور با اهدافی چون: تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)/ تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان/ ارایه تصویر واقعی از زندگی پیامبران و تاثیر آن در زندگی انسان‌ها و بهره‌گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

این جشنواره دی‌ماه سالجاری به دبیری مهدی حقیقی در تهران برگزار می‌شود.