- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نظر ابراهیم شیبانی در مورد «سلام بر علی پسر موسی(ع)» / مستندی که تلویزیون باید روی چشمانش بگذارد

sheybani-salam-bar-ali

ابراهیم شیبانی در خصوص مستند «سلام بر علی پسر موسی(ع)» گفت: این فیلم به لحاظ معنوی در کارش موفق بوده است.

سوره سینما [1] – مستند سلام برعلی پسر موسی(ع)، آخرین اثر امین قدمی به تهیه کنندگی وحید چاووش است که در  مرکز مستند سوره تولید شده است . این فیلم در دو اپیزود ساخته شده است که قسمت اول روایتگر زندگی چوپان خراسانی است که به زائرین پیاده حضرت رضا(ع) خدمت می کند و قسمت دوم به سفر زائران پیاده حضرت رضا(ع) می پردازد.

ابراهیم شیبانی کارگردان جوان کشور در خصوص این مستند گفت: این فیلم به لحاظ معنوی در کارش موفق بوده است و به نظر من در از معنوی، فیلمساز به اندازه غلام، سوژه ی مستندی که به امام رضا خدمت می­کند، ثواب برده است.

کارگردان فیلم هیچ کجا هیچ کس با اشاره به این موضوع که فیلم از لحاظ فنی هم کار خوبی شده است، ادامه داد: تصویربرداری، صدا و موسیقی فیلم خوب و بجا است اما تصور میکنم اگر زمان فیلم کوتاه تر میشد فیلم خوش ریتم تری را می دیدم. به طور مثال اگر بخش دوم فیلم حذف میشد و از تصاویر آن در همان بخش اول استفاده میشد اتفاق فیلم جذاب تر میشد.

شیبانی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم به شعار نزدیک شده است یا خیر، گفت: به دلیل اینکه سوژه ی انتخاب شده به هیچ وجه انسان شعار دهنده ای نیست، فیلم وارد شعار نشده و شعار زده نیست . سوژه یک چوپان از میان مردم است که نمی تواند شعار بدهد، هرچند شاید بهتر بود همه ی کارها به غلام(چوپان) ختم نمی شد و همکاری دیگران در خدمت به زائران هم دیده می شد.

ابراهیم شیبانی در خصوص موفقیت فیلم در جشنواره ها گفت: به نظر می رسد فیلم به جهت کیفیت در جشنواره های داخلی دیده خواهد شد اما متاسفانه به دلیل اینکه جشنواره های خارجی درکی از فضای حاکم بر فیلم و رسوم ما ندارند نمی شود انتظار استقبال آنها از این فیلم را داشت .

این کارگردان در خصوص پخش تلویزونی فیلم اضافه کرد: تلویزیون باید این فیلم را روی چشمانش بگذارد و در بهترین زمان پخش کند، زیرا کیفیت کار بسیار فراتر از فیلم هایی که از تلویزیون پخش می شود .

وی افزود: ایام شهادت امام رضا(ع) بهترین زمان نمایش این فیلم در رسانه ی ملی است و می تواند به دیده شدن این کار خوب کمک کند.

لازم به ذکر است مستند سلام بر علی پسر موسی، علاوه بر پخش تلویزیونی در آینده از سایت ویبئو (webeo.ir [2]) قابل دانلود است.