- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

واکنش مجید مجیدی به حادثه منا / کلیدداران خانه امن خداوند امروز خونریزی می‌کنند

majidi

مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول الله(ص)» عصر امروز جمعه ۳شهریور در نمایش ویژه این فیلم که با حضور روبرتو پرپینانی تدوینگر فیلم در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد به فاجعه منا واکنش نشان داد.

سوره سینما [1] – به گزارش روابط عمومی شرکت سینمایی نور تابان، مجید مجیدی با اشاره به حادثه دلخراش منا و همچنین حوادث پیش از آن گفت: در این واقعه دلخراش حجاج ایرانی و سایر کشورهای مسلمان در منا بر اثر غفلت و ناخردی کلیدداران کعبه به دیدار حق شتافتند و ملت ما داغ دیدند و من این واقعه تاسف بار را به مردم شریف ایران و همچنین خانواده آن عزیزان تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: امروز جهان اسلام در یک بحران بزرگ به سر می برد و بسیاری از این بحران توسط کشورهایی ایجاد شده که داعیه ام القرایی جهان اسلام را دارند کسانی که قرار است کلیددار خانه امن خداوند باشند امروز خونریزی می کنند.

مجیدی با اشاره به واکنش هایی که مفتی های عربستان و دانشگاه الازهر در قبال فیلم «محمد رسول الله(ص)» نشان دادند، گفت: مفتی های عربستان در کنار دانشگاه الازهر نسبت به این فیلم که قرائت زیبایی از اسلام ارائه می کند واکنش نشان دادند و آنرا تحریم کردند درحالیکه ما سعی کردیم قطره ای از دریای بیکران رحمت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را به تصویر بکشیم و یک قرائت زیبایی از اسلام در قبال قرائت های زشت ارائه کنیم.

وی ادامه داد: آنها در برابر فیلم «محمد رسول الله(ص)» بلوا کردند و هیچ واکنشی از طرف آنها و مجامع بزرگ اسلامی و علمای ال صعود و دانشگاه الازهر درقبال اتفاقات اخیر در منا و مکه و فجایع بزرگ از خود نشلن ندادند و هیچ ابراز همدردی نکردند و همانگونه رفتار کردند که پیش از این درقبال جنایت هایی داعش و کشتار مردم یمن رفتار کرده بودند.

majidi2 [2]

کارگردان فیلم «محمد رسول الله(ص)» با دعوت از روبرتو پرپینانی تدوین گر فیلم محمد رسول الله گفت: وی بسایر صبورانه و با درایت نزدیک به یک سال بر روی تدوین فیلم کار کرده است. پرپینانی سابقه خوبی در سینما دارد و در بیش از نود فیلم به عنوان تدوینگر حضور داشته است که سی فیلم آن از آثار کلاسیک جهان است

روبرتو پرپینانی تدوینگر فیلم «محمد رسول الله(ص)» نیز گفت: امروز حس عجیبی دارم از اینکه در ایران هستم. یک سال درگیر این فیلم بودم و کار کردن با مجیدی را دوست دارم و از همکاری با وی لذت بردم. برای این فیلم احترام زیادی قائلم و هرآنچه که می‌دانستم و در وجودم بود را برای این فیلم خاص گذاشتم تا فیلم خوبی شود

امیر اسفندیاری مدیر بین الملل فارابی نیز گفت: روبرتو پرپینانی علاوه بر مجید مجیدی با کارگردان های بزرگی همچون برتولوچی همکاری کرده و جوایز بسیاری را بدست آورده است و بعد از تماشای فیلم قصد دارد تا در جشنواره فیلم نوجوان همدان حضور پیدا کند.

در ادامه برنامه مجید مجیدی کار گردان فیلم , روبرتو پرپینانی تدوینگر فیلم و محمدرضا صابری مدیر عامل شرکت سینمایی نور تابان در کنار مردم به تماشای فیلم در پردیس سینمایی کوروش نشستند.