- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پنجمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» برگزار شد

etefagh-tarane

پنجمین برنامه «اتفاق ترانه» با حضور شاعران و جمعی از اهالی شعر و موسیقی شنبه چهارم مهرماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

سوره سینما – در ابتدای این برنامه سعید بیابانکی شاعر و مجری این برنامه از شاعران جوان دعوت نمود تا تازه‌ترین سروده‌های خود را با مضمون دفاع مقدس بخوانند.

همچنین در ادامه دکتر عبدالحمید ضیایی‌، شاعر و استاد فلسفه، بحث خود را پیرامون شعر و فلسفه دنبال کرد این در حالی بود که بخش دیگر این محفل شعر و موسیقی به معرفی کتاب اختصاص داشت و در این بخش استاد جواد محقق، شاعر و روزنامه‌نگار، کتاب‌هایی را به مخاطبان معرفی نمود.

کتاب انسان موجود ناشناخته و راه و رسم زندگی نوشته الکسیس کارل دو عنوان کتاب‌هایی بودند که از سوی این روزنامه‌نگار برای خواندن به مخاطبان توصیه شد. محقق همچنین در ادامه به کتاب حسین علی نوشته محمد حسین مهدوری(م موید) اشاره نمود.

پس از بخش معرفی کتاب، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی گوهر افشان از تولیدات جدید مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار شد. این اثر اولین آلبوم گروه موسیقی میراث است که با شعرهایی از مولانا ساخته شده است.

در پایان بامداد فلاحتی، خواننده‌ این گروه، تصنیفی از منوچهر آتشین را اجرا کرد. به این ترتیب دفتر پنجمین محفل شعر و موسیقی اتفاق ترانه در حالی به اتمام رسید که به احترام شهدای واقعه تلخ منا گروه موسیقی میراث به اجرای موسیقی نپرداخت.