- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آیین افتتاح سینما فلسطین همدان برگزار شد

eftetah-cinema-felestin1

سینما فلسطین همدان با حضور رییس سازمان سینایی ، قائم مقام حوزه هنری و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

سوره سینما [1] – سینما فلسطین همدان در میدان امام (ره) میدان مرکزی شهر با حضور رییس سازمان سینمایی ، قائم مقام حوزه هنری ، دبیر جشنواره، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مسئولان ارشد استان و جمعی از هنرمندان، میهمانان جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوانان، اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه افتتاح شد.

محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری در آیین افتتاح سینما فلسطین همدان اظهار کرد: درست شدن، تجربه خوبی است که افتتاح سینما فلسطین و بازسازی آن نیز در همین راستا بوده و با همدلی واقعی بین مسئولان استان محقق شد.

وی با اشاره به اینکه همواره در همه حوزه‌های هنری دعوا و اختلاف وجود دارد، بیان کرد: در خصوص ضعف محتوا و داشتن سالن و امکانات خوب همواره بحث وجود دارد که از این پس با افتتاح سینما فلسطین بهانه‌ای برای تولیدکنندگان در حوزه فیلم وجود نخواهد داشت.

eftetah-cinema-felestin2 [2]
رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره خاطرنشان کرد: با وجود منابع محدود استان و با همه محدودیت‌ها سینما فلسطین به بهره‌برداری رسید و این اتفاق مهمی است.وی با اشاره به اینکه با وجود این گونه سالن‌ها باید شأن مخاطبان حفظ شود، افزود: مردم باید در این سالن‌ها تماشاگر فیلم‌های خوب و سرشار از امید و شادی باشند.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: ساخت سالن مهم است اما مهمتر از آن نگهداری سالن‌های سینماست که امیدواریم حوزه هنری استان همدان به خوبی از عهده این مهم برآید.وی ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی نیز شاهد شور و نشاط در سالن سینما فلسطین باشیم و این روند ادامه داشته باشد.

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در آیین گشایش سینمافلسطین همدان با بیان اینکه فاجعه منا به قدری دردناک است که گفتن از آن دشوار است، اظهار کرد: صحنه‌هایی که در منا رخ داده، بسیار تکان دهنده است و امروز همه مسلمانان عزادار این رخداد غمناک هستند.

وی با بیان اینکه جان‎باختگان منا با طهارت و پاکی از دنیا رفتند، خاطرنشان کرد: فاجعه اصلی بی‌توجهی به اتفاقات عجیبی است که حکایت از بی‌لیاقتی، بی‌کفایتی و برخورد غیرمتمدانه آل‌سعود دارد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تمدن خریدنی نبوده و فرآیندی تاریخی است، بیان کرد: آنها شعار «وحشت بینداز و حکومت کن» سرداده و حکومت رعب و وحشت راه‌ انداخته‌اند، اما شرط ما برای حکومت عدالت و انصاف است.

ایوبی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همدان شهر تاریخی و شعر و ادب و عرفان است، افزود: باباطاهر نماد «دل» و بوعلی سینا نماد «عقل» است که بر این اساس می‌توان همدان را نماد فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست.

eftetah-cinema-felestin3 [3]
وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره فیلم نوجوانان در همدان اظهار کرد: جشنواره فیلم نوجوانان برای ما حائز اهمیت است و این جشنواره آینده فرهنگ ایران است که به عنوان رویداد بزرگی رونمایی می‌شود.

معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، المپیاد فیلم‌سازی را یکی دیگر از رویدادهای مهم برشمرد و افزود: المپیاد فیلم نوجوانان نهالی است که در سال‌های آینده ثمر خواهد داد.

ایوبی با تأکید بر اینکه مدیران وزارت ارشاد باید اولویت کار خود را فرهنگ و هنر قرار دهند، تأکید کرد: رسانه‌ها همواره مطالبات خود را از مدیران داشته باشند تا شاهد پویایی در جامعه باشیم.وی با بیان اینکه ماندگاری جشنواره‌ها به شرط استقبال مردم است، افزود: امیدواریم بازسازی‌ها ادامه یابد تا در سالن‌هایی که با هزینه بسیار تجهیز می‌شود، کالاهای ملی ـ فرهنگی ارائه شود.

رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر اینکه امیدواریم بازسازی‌ها تنها مربوط به سالن سینما نباشد، اظهار کرد: نگاه مدیران باید نسبت به برخورد با تماشاگران و اهالی فرهنگ و هنر بازسازی شده و نگاه به سینما بازتر شود.ایوبی در پایان با بیان اینکه همدان همچنان نیازمند سالن‌ سینمایی است، گفت: دو سینما برای همدان ناکافی است و باید این میزان افزایش یابد.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در آیین افتتاحیه سینمافلسطین با اشاره به اینکه فاجعه منا نتیجه بی‌کفایتی سعودی‌ها است، اظهار کرد: به دلیل اعلام عزای عمومی در فاجعه منا، افتتاحیه جشنواره فیلم نوجوان در همدان برگزار نشد که این اقدام بسیار شایسته بود، امیدواریم اختتامیه باشکوهی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازگشت جشنواره فیلم نوجوان به همدان نتیجه همت، تلاش و حمایت وزیر ارشاد بود، بیان کرد: در این راه و برای برگزاری جشنواره فیلم نوجوان در همدان رئیس سازمان سینمایی، مدیریت بنیاد سینمایی فارابی، دبیر جشنواره و مدیران استان تلاش کردند و این مهم یکی از مطالبات اساسی شهروندان بود.

eftetah-cinema-felestin5 [4]
استاندار همدان با بیان اینکه همدان میزبان شایسته‌ای برای برگزاری جشنواره فیلم نوجوان است، افزود: دبیرخانه دائمی فیلم نوجوان در همدان فعال باشد و این مهم متعلق به پایتخت تاریخ و تمدن است.وی خاطرنشان کرد: امروز در دنیا به جای صدای شادی، صدای جنگ و خشونت به گوش می رسد و نوجوانان در این خشونت‌ها و جنگ‌ها قربانی می‌شوند.

نیکبخت کودکان و نوجوانان را آماده یادگیری بهترین فرهنگ دانست و با بیان اینکه بهترین فرهنگ متعلق به ایران‌زمین است، افزود: از طریق هنر می‌توان فرهنگ را حفظ کرد.وی تأکید کرد: سینما و فیلم می‌تواند نکوهش جنگ و خشونت را به کودکان و نوجوانان منتقل کند و به همین دلیل برای برگزاری جشنواره فیلم تلاش می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: برای ساخت سینما فلسطین ۲ میلیارد تومان هزینه شده و از میزان یک‌میلیارد تومان از استانداری همدان تامین شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی انجام کارهای فرهنگی را دارم، گفت: رسانه‌های استان از بدو ورود به استان خواستار بازگرداندن جشنواره به همدان و بازسازی سینمافلسطین بودند و امروز مفتخرم که این مطالبات محقق شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه سینمافلسطین در سال ۱۳۱۰ ساخته شده و سابقه ۸۰ ساله دارد، اظهار کرد: برخی از هنرمندان و شهروندان خواستار نامگذاری «الوند» بر این سینما بودند اما فلسطین بخشی از سیاست جمهوری اسلامی ایران است و سالن‌های این سینما به نام «الوند» نامگذاری شود.

همچنین در پایان آیین افتتاح سینما فلسطین از محمدعلی نامجویان مدیر امور سینماهای استان و محمدرضا شادگان مدیر سینما فلسطین تقدیر شد.

eftetah-cinema-felestin4 [5]