- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

علی‌اکبر قاضی‌نظام: باشگاه فیلم‌سازان محمد(ص) تاسیس شود

ghazi-nezam

به انگیزه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح ، باشگاه فیلمسازان محمد(ص) تاسیس شود تا اعضای آن فیلم‌های محمدی(ص) بسازند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح؛ علی‌اکبر قاضی‌نظام از فیلمنامه‌نویسان کشور در نشست هم‌اندیشی این رویداد سینمایی با طرح این پیشنهاد افزود: این حرکت کمک می‌کند تا فیلمسازان عضو با حمایت و نظارت جشنواره و معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت هدفمندتر و جدی‌تر وارد این حوزه شوند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم محمد(ص) می‌تواند کارگاه‌های آموزشی را بر اساس محتوای جشنواره و با محوریت تعالیم پیامبر اسلام و روایت مفاهیم جامعه امروز بر اساس این تعالیم و تبدیل مفاهیم و تعالیم به فیلمنامه طراحی کند. حتی این کارگاه‌ها می‌تواند با همکاری معاونت‌های فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور و در استان‌های مختلف پیش‌بینی شود.

نویسنده فیلمنامه‌های سینمایی “نیاز”، “پایان کودکی” و ” پنج ستاره” بر این باور است طراحی این کارگاه‌ها کمک می‌کند تا بستری برای جذب فیلمنامه‌نویسان مستعد و هدایت آن‌ها برای خلق آثار فاخر در این زمینه فراهم گردد.

وی بر لزوم همکاری مراکز مختلف مانند: سازمان فرهنگ و هنری شهرداری تهران برای حمایت و کمک به این حرکت تاکید کرد و افزود: از طریق تعامل با معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و هنری شهرداری تهران می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا تولید فیلم‌های کوتاه ۱۱۴ ثانیه‌ای در فرهنگسراهای تهران با کمک آن‌ها آغاز شود.

وی اضافه کرد: همچنین، انجمن سینمای جوانان هم می‌تواند در برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره کمک نماید.

قاضی نظام با بیان اینکه کتاب‌های سینمایی، کتب قصه و شعر مرتبط با موضوعات جشنواره می‌تواند برای شرکت‌کنندگان مفید باشد و منجر به نوشتن فیلمنامه‌هایی شود که تصویری واقعی از سیره پیامبر اکرم(ص) را ارائه داده و تاثیرات مستقیمی بر جامعه امروز بگذارد، خاطرنشان ساخت: باید سازوکاری تعریف شود تا از این متون و کتب بهره‌برداری شود.

به اعتقاد وی نیاز است به منظور تشویق و ترغیب فیلمنامه‌نویسان کشور بویژه جوانان بخش فیلمنامه‌نویسی جشنواره به صورت بخش مستقل و با داوری جداگانه‌ای برگزار شود چرا که سینمای ایران در حوزه فیلمنامه نیازمند حمایت‌های جدی‌تر و مشوق‌های بیشتری است.

قاضی‌نظام پیشنهاد داد: در داوری و ارزشیابی آثار بخش فیلمنامه از کارشناسان و اعضای کانون فیلمنامه‌نویسان دعوت به عمل آید. همچنین، لازم است جایزه فیلمنامه اقتباسی به صورت مجزا دیده شود.

این هنرمند معتقد است مستندسازان کشور می‌توانند آیین‌های سنتی در خصوص سیره پیامبر اکرم را ثبت و روایت کنند.

شایان ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دبیری مهدی حقیقی دیماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود.