- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

زرین‌دست: در سینمای ایران با یک گل بهار نمی‌شود

zarin-dast

علیرضا زرین‌دست ضمن ارائه توضیحاتی درباره فیلم «لاله»، چشم انداز خود را از سینمای ۹۲ ارائه کرد.

زرین‌دست با تایید خبرهای منتشر شده درباره کناره گیری «لاله» به سوره سینما گفت: دلیل کناره گیری من از پروژه همان چیزی است که در اخبار آمده است و به جز همان اختلافات مالی، توضیح دیگری ندارم که اضافه کنم.

وی همچنین در ادامه افزود: سوالات زیادی درباره حاشیه های این فیلم وجود دارد، اما برای رسیدن به جواب آن باید به مسوولانی مراجعه کرد که از اساس این فیلم را پی‌ریزی کردند. من تنها یکی از مسافرانی هستم که در این قطار سوار بودم و پیش از رسیدن به مقصد، در ایستگاهی پیاده شدم.

زرین‌دست در پاسخ به این سوال که آیا از آغاز با رضایت خاطر با گروه نیک نژاد همراه شده یا خیر، افزود: بهتر است من وارد این مسائل نشوم و اینکه با رضایت یا اجبار به پروژه پیوستم،  به نظرم حالا دیگر جایی برای بحث و گفت و گو ندارد.

این فیلمبردار سینما درباره پیش بینی اکران سال آینده اضافه کرد: اکران آغاز سال ۹۲ ممکن است به واسطه چند فیلم با اقبال رو به رو شود و فروش خوبی داشته باشد، اما برای ماه‌های باقی مانده سال نمی‌توان امید چندانی داشت، چون فیلم های موجود، هیچ کدام از بار قدرتمند یک فیلم سینمایی برخوردار نیستند و به گونه ای کار نشده اند که مخاطب را به سمت سینما جذب کنند.

وی گفت: در واقع شاید بتوان گفت کمی آماتوری هستند و ساختار نمایش خانگی دارند. سینما شرایطی دارد که تماشاگر را وادار به خرید بلیت می‌کند و وقتی چنین جذابیت‌هایی وجود نداشته باشد، تماشاگر ترجیح می دهد به جای اینکه زحمت سینما رفتن را به خود بدهد، در منزلش بنشیند و فیلم تماشا کند. علاوه بر قصه جذاب، بهره مندی یک فیلم از فضاسازی خوب و ساختار حرفه ای و … روی تماشاگر اثرگذار است. همانطور که قبلا عرض کردم، اکران نوروز هم می تواند نسبتا پر رونق باشد، اما با یک گل که بهار نمی‌شود!