- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بیش از ۱۰۰ دوره و کارگاه آموزشی هنری در جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر برگزار می‌شود

jahad

جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی کوتاه مدت، تک درس و کارگاه عملی با موضوعات هنرهای تجسمی، معماری، عکاسی و صنایع دستی با حضور اساتید برجسته برگزار می‌کند.

سوره سینما [1] – سارا خلیلی سرپرست مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر با اعلام این مطلب، گفت: هنر در ذات اغلب ایرانیان نهفته است و وظیفه مسئولان این است که به شناسایی و شکوفایی استعدادهای هنری جامعه کمک کنند.

وی افزود: براین اساس و به دلیل نقشی که هنر به ویژه هنرهای کاربردی در ایجاد اشتغال جوانان و دانشجویان می تواند داشته باشد، تلاش شده بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی کوتاه مدت، تک درس و کارگاه عملی با موضوعات هنری در مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر طراحی و اجرا شود.

خلیلی تصریح کرد: ارائه آموزشهای تخصصی، عملی و پیشرفته متناسب با محیط کسب و کار از ویژگیهای شاخص مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر است و دوره های تخصصی این مرکز با رویکرد آموزش تخصصی، اشتغال زایی و فن شناسی، در چند دپارتمان مجزا برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی خوشنویسی، گرافیک، انیمیشن، طراحی لباس، مجسمه سازی، چرم دست دوز، عروسک سازی، عکاسی دیجیتال، ساخت زیور آلات، نمایشنامه نویسی، الگوسازی و دوخت، طراحی طلا و جواهر، دوخت سنتی و مدرن، اسکیس و راندوی معماری، دکوراسیون داخلی، سفال، طراحی عمومی، طراحی چهره، طراحی آناتومی، طراحی طلا و جواهر، طراحی لباس، اسکیس و راندو ، نقاشی و نقاشی دیواری و پتینه از جمله دوره های اصلی این مرکز می­باشد.

خلیلی گفت: الگوسازی و دوخت، طراحی لباس ،دوخت شلوار، دوخت پرده، دوخت کودک، دوخت سرویس آشپزخانه، دوخت لباس شب، دوخت لباس عروس، مولاژ ، تکه دوزی، سوزن دوزی، سرمه دوزی، پته دوزی، مرصع دوزی، روبان دوزی، بلوچ دوزی، قلاب بافی با شیوه نوین، نقاشی پارچه و لباس، تصویرسازی، دکوراسیون داخلی، کاریکاتور، معرق، حجم­های چوبی، سفال، مجسمه سازی، نرم افزارهای فتوشاپ، ایندیزاین و تری دی مکس، نقاشی شیشه، چرم و آموزش عروسک انگشتی و دستکشی، تربیت مربی هنر کودک و تربیت مربی مراکز پیش از دبستان از دیگر دوره های آموزشی این مرکز است.

سرپرست مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر افزود: دوره های عکاسی دیجیتال، عکاسی خبری، عکاسی هنری، عکاسی پرتره، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، عکاسی ویژه نوجوانان، فتوشاپ عکاسی، تدوین فیلم­های مستند و تولید انیمیشن و دوره­ی آموزشی مستندسازی فناوری و صنعتی ویژه­ی مدیران از دیگر دوره های آموزشی این مرکز می باشند که در گروه فیلم و عکس ارائه می شوند.

وی یادآور شد: در این مرکز همچنین دوره های تک درس ویژه شاغلین، خانم های خانه دار و نوجوانان از قبیل: دوخت سنتی و مدرن، نقاشی پارچه و لباس، ساخت جعبه های کادویی، موزاییک شکسته، بافتنی، قلاب بافی، معرق، کیف های چرمی، ساخت عروسک، مجسمه سازی و خوشنویسی برگزار می شود.

خلیلی اعلام کرد: علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها می توانند به نشانی اینترنتی www.jdhonar.ir [2] و یا به آدرس خیابان انقلاب، خیابان دروازه دولت، خیابان خاقانی، شماره ۸۱ مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۵_۸۸۳۲۸۶۵۲ تماس بگیرند.

گفتنی است جهاددانشگاهی دانشگاه هنر علاوه بر دوره های تک درس و کوتاه مدت هنری، دوره های آموزشی هنری معماری داخلی و دکوراسیون، پتینه، طراحی لباس” و “الگوسازی دوخت”، عکاسی، طراحی طلا و جواهرات، تصویر سازی، طراحی و گرافیک و مجسمه سازی را نیز ارائه می کند و در پایان هر دوره به فراگیران مدارک رسمی و قابل ترجمه جهاددانشگاهی با عنوان کارشناس حرفه ای اعطا می نماید.