- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«تاج محل» تقدیم به شهدا شد

danesh

کارگردان «تاج محل» گفت: اکران فیلم را به روح شهدایی تقدیم می‌کنم که جان‌شان را در راه آزادی و عدالت گذاشتند.

سوره سینما – به گزارش تسنیم [1]،‌ آیین دیدار با عوامل فیلم «تاج محل» شنبه شب ۱۱ مهرماه در سینما فرهنگ تهران برگزار شد.پس از مراسم امضای پوستر توسط عوامل فیلم و هنرمندان و میهمانان، عوامل فیلم روی صحنه آمدند. دانش اقباشاوی کارگردان فیلم از عوامل فیلمش خواست ابتدا صحبت را شروع کنند و خود او در انتها ثانیه‌هایی وقت حضار را بگیرد.

شهلا پرویزمرادی بازیگر نقش مادر گفت خوشحال است پس از سه سال مردم ایران این فیلم را می‌بینند و از حاضرین خواست دیدن «تاج محل» را به دوستان‌شان هم توصیه کنند. اقباشاوی خطاب به حضار گفت بازیگر نقش مادر در فیلم، در واقعیت خاله‌اش است و او را در آغوش گرفت.

جهانگیر میرشکاری صدابردار معروف و قدیمی سینمای ایران نیز که در این فیلم بازی می‌کند در صحبتی کوتاه گفت: «این فیلم ساخته نمی‌شد مگر با شوق و هیجانی که اقباشاوی داشت.»

سعید براتی فیلم‌بردار فیلم نیز از مهدی ابراهیم‌زاده و جهانگیر میرشکاری برای همکاری و همفکری در طول این فیلم تشکر کرد. از میان بازیگران فیلم به جز شهلا پرویزمرادی و جهانگیر میرشکاری، علی مردانه نیز حضور داشت. مردانه که سینما را از ۱۸ سالگی و بازی در نقش فیصل برادر فرحان با بازی حمید فرخ‌نژاد در فیلم «عروس آتش» شروع کرده است با اشاره به همین فیلم گفت: «من و دانش هردو سینما را از سال ۷۸ و با فیلم عروس آتش شروع کردیم و حالا خوشحالم هردو در فیلمی حضور داریم که درباره شهرمان آبادان ساختیم و بعد از سه سال به نمایش درمی‌آید.»

دانش اقباشاوی کارگردان فیلم در پایان میکروفون را به دست گرفت و گفت: «خیلی کوچک بودم که آبادان در محاصره بود. من یک دایی داشتم که دبیر بود و در همین دوره حصر شهید شد. بعدها که رفتم آبادان دست‌نوشته‌ای از او دیدم با این مضمون که “این است عاشقی که من از دوست داشتن شروع می‌کنم”. فکر می‌کنم این شعار خوبی برای فیلم ماست و من اکران فیلم را به روح شهدایی تقدیم می‌کنم که جان‌شان را در راه آزادی و عدالت گذاشتند.» سپس کارگردان و شهلا پرویزمرادی بازیگر اصلی فیلم، قاب عکسی از شهید خسرو پرویزمرادی رونمایی کردند.

فیض‌الله عرب‌سرخی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی، مهتاب کرامتی، مجتبی راعی، بابک حمیدیان، محمدرضا دلپاک، اکرم محمدی، اسماعیل میهن‌دوست، حسن زاهدی،بهرام دهقانی،مینا ساداتی،  هادی مقدم‌دوست، علی ملاقلی‌پور، میلاد کی‌مرام و همچنین آقایان شیری، حسینخانی و موسوی از جمله میهمانانی بودند که در مراسم حضور پیدا کردند. البته جای خالی رضا میرکریمی مدیر خانه سینما و تهیه‌کننده تاج محل  و کریم نیکو نظر یکی از فیلمنامه نویسان آن به چشم می‌خورد.

شنبه شب و این مراسم اولین نمایش فیلم «تاج محل» بود. اکران فیلم در چهار سالن سینمای هنر و تجربه در تهران و در سالن‌های شهرستان‌ها آغاز شده است.