- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

۶٠ فیلم ویدیویی در سومین جشنواره یاس اکران می‌شود

Yas-Fest-Logo4

۶٠ فیلم ویدیویی ایرانی و خارجی در سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس اکران می‌شود.

سوره سینما [1] – به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره بین المللی فیلم یاس، ۶۰ فیلم و انیمیشن ویدیویی در بخش‌های بین الملل و چشم‌انداز آسیا، مسابقه فیلم های اول و مسابقه ایران اکران می‌شود. بر اساس ان خبر ۱۱ فیلم پویانمایی در کنار فیلم های ایرانی و فیلم هایی از کشورهای ‍ژاپن، هند، آلمان، فرانسه ، گرجستان ، روسیه و دیگر کشورهای جهان اکران میشود. همچنین این فیلم ها در سینماهای ۳ شهر رامسر، تنکابن و چالوس به نمایش در می آیند. سومین جشنواره بین المللی فیلم یاس تا ۱۶ مهر به دبیری حسین مسافر آستانه در استان مازندران برگزار می شود.

برگزاری کارگاه آموزشی «آسیب‌شناسی تولید آثار ویدیویی»

ورک شاپ «آسیب شناسی و مقایسه تولید و ساخت برنامه های ویدیویی در ایران و سایر کشورهای دیگر» در چهارمین روز از جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس برگزار می شود.

در این ورک شاپ مقایسه‌ای بین روش‌های تولید آثار ویدیویی در ایران و کشورهای منطقه و سینمای غرب صورت می گیرد. این ورک شاپ توسط دکتر آباریس تنظیفی براساس تحقیق و پژوهشی از مجید کریمی برای علاقه مندان و هنرمندان ساخت فیلم های ویدیویی برگزار می شود. هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارتقا سطح کیفی آثار ویدیویی از منظر ساختار اجرایی و جلوه های کامپیوتری ببوده و این که چه باید کرد تا سرمایه ای که برای تولید اثر گذاشته می شود بازگردد. همچنین نقاط ضعف و قوت فیلم های ویدیویی مورد بررسی قرار می گیرد که چرا سطح کارهای ویدیویی در ۱۰ سال پیش متوقف مانده و رشدی نداشته است.

برگزاری ۲ کارگاه آموزشی با حضور داوران خارجی

علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی «آسیب‌شناسی تولید آثار ویدیویی» ۲ کارگاه بین المللی در جشنواره امسال برگزار میشود.

کارگاه اول با عنوان « تهیه و تولید فیلم های تلویزیونی» و کارگاه دوم با عنوان « نقش و همکاری بازیگران در تولیدات تلویزیونی» با حضور آنت اولسن نویسنده و کارگردان دانمارکی و منیارد ازیاشی بازیگر انگلیسی برگزار می شود. این ۲ کارگاه در پنجمین روز از جشنواره برگزاری خواهد شد.