- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مستند «سرقفلی» به سینماحقیقت می‌رسد

sar-ghofli

با پایان تصویربرداری مستند «سرقفلی» به کارگردانی طلایه اطلسی، این فیلم روی میز تدوین رفت تا برای اولین نمایش عمومی در جشنواره سینماحقیقت آماده شود.

سوره سینما [1] – به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طلایه اطلسی کارگردان مستند «سرقفلی» درباره‌‍ی موضوع این مستند گفت: خرید و فروش سرقفلی مغازه‌ها، مشکلات زیادی را برای افراد جامعه به وجود می‌آورد. برخی با خرید سرقفلی فکر می‌کنند آینده خود را تامین کرده‌اند، در حالیکه نه تنها سرمایه آنها از دست رفته، بلکه جایگاه اجتماعی‌شان هم متزلزل می‌شود!

وی افزود: تصویربرداری مستند «سرقفلی» در لوکیشن‌هایی از جمله دادگاه حقوقی تهران، بافت تجاری خیابان ۱۵ خرداد و خیابان شهید مصطفی خمینی، طی ۱۲ جلسه به پایان رسیده و هم اکنون این مستند در مرحله تدوین و راف‌کات قرار دارد.

به گفته کارگردان، فرم نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برای شرکت مستند «سرقفلی» در این رویداد پُر شده تا برای اولین بار در جشنواره سینماحقیقت روی پرده برود.

گفتنی است که عوامل تولید مستند «سرقفلی» عبارتند از: پژوهشگر، تهیه‌کننده و کارگردان: طلایه اطلسی/ مدیر تصویربرداری: نوید مهیمنیان/ تصویربرداران: طلایه اطلسی، مهدی ایل‌بیگی، نیما رحیم‌پور، کیوان تقیه/ صدابردار: علی عدالت‌دوست/ دستیار صدابردار: حسن مدیر‌روستا/ تدوین: بابک حیدری/ مشاور حقوقی فیلم: جواد طوسی/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.