- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

۴ اثر تصویری شهیدان شاخص امسال رونمایی می‌شود/ «ایستاده بر موج» های استکبار ستیزی به یاد شهید خلیج فارس

istade-bar-moj

طی مراسمی از تازه ترین آثار تصویری ساخته شده با موضوع شهیدان نادر مهدوی و طیبه واعظی شامل ۲ فیلم مستند و ۲ نماهنگ در مشهد مقدس رونمایی می‌شود.

به گزارش سوره سینما [1] در این مراسم که به مناسبت ۱۶ مهرماه سالروز شهادت شهید نادر مهدوی در خلیج فارس بدست نظامیان آمریکایی برگزار می شود، با حضور سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و سردار مقدم فر مشاور فرمانده سپاه از مستند زندگی شهید نادر مهدوی با عنوان «ایستاده بر موج» به کارگردانی مصطفی آتشمرد و نماهنگ این شهید با عنوان «ایستاده بر موج» به کارگردانی محمدرضا رضائیان رونمایی می شود.

دو اثر دیگری که برای اولین بار در این مراسم به نمایش در خواهد آمد مربوط به زندگی و مبارزات شهید طیبه واعظی به عنوان شهدای شاخص سال ۹۴ است. مستند «کفش های جامانده بر ساحل» به کارگردانی امین کفاش زاده و نماهنگ «بانوی بارانی» نیز به کارگردانی احمدرضا داوری و صدای علی لهراسبی تولید شده است.

banooye-barani [2]

این آثار به سفارش مرکز فرهنگی تخصصی و خانه موسیقی سازمان بسیج مستضعفین تولیده شده است و سازندگان آن کوشیده اند تا با ترکیبی از تصاویر آرشیوی و بازسازی صحنه هایی از زندگی این شهیدان روایتی صحیح از ایثارگری آنان را به تصویر بکشند.

گفتنی است این نخستین بار است که آثار تصویری و هنری ساخته شده برای شهیدان شاخص سال در همان سال آماده تولید و منتشر می شود.

این مراسم ساعت ۱۸ سه شنبه ۱۶ مهرماه ۹۴ در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهر مشهد مقدس برگزار می شود.