- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

افتتاح باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر با نمایش مستند زندگی خالق سرود «ای ایران»

marze-porgohar

«باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر» کار خود را با نمایش فیلم مستند «مرز پرگهر» که درباره زنده‌یاد حسین گل‌گلاب است، در پردیس سینمایی ملت آغاز می‌کند.

سوره سینما [1] – به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در افتتاحیه و نخستین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر که در دوشنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۸ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود، مستند «مرز پرگهر» به کارگردانی هومن ظریف رضائیان به نمایش در می‌آید.

مراسم افتتاحیه و نخستین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر با حضور اهالی سینما، موسیقی و همچنین اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، فیلم مستند مرز پرگهر در سال ۱۳۸۹ در موسسه تصویر شهر تولید شد. این فیلم به شرح تفصیلی زندگی، اندیشه و آثار زنده‌یاد دکتر حسین گل‌گلاب می‌پردازد و چگونگی ساخته‌شدن سرود ملی «ای ایران» را بررسی می‌کند.

ظریف در این مستند ۷۵ دقیقه‌ای با خانواده‌های غلامحسین بنان، دکتر گل‌گلاب، روح‌اله خالقی و سایر متخصصان، موسیقیدانان و ترانه‌سرایان درباره این سرود به گفت‌وگو نشسته است. همچنین در این فیلم استاد پرویز شهریاری درباره همکاری‌اش با دکتر گل‌گلاب و دکتر عبدالکریم قریب در تاسیس دانشگاه عالی علوم اراک سخن گفته است.

poster-marze-porgohar [2]

مستند مرز پرگهر در آبان سال ۹۰ در جشنواره مستند سینماحقیقت به نمایش درآمد که پربیننده‌ترین فیلم آن دوره‌ی جشنواره بود.

باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر، یک پاتوق آموزشی و نمایشی فیلم‌های کوتاه و مستند است که دوشنبه‌های اول و سوم هر ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. شرکت در این جلسات برای عموم علاقمندان آزاد است.