- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هفتاد درصد سایت‌های غیرمجاز دانلود فیلم‌های ایرانی مسدود شدند

abtahi

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی از مسدود شدن ۷۰ درصد سایت هایی که امکان دانلود غیر مجاز فیلم های ایرانی را فراهم کرده بودند، خبر داد.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، دکترسید مصطفی ابطحی دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی گفت: با تلاش های صورت گرفته و هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه محترم قضایی و نیز کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، عملیات مسدود سازی سایت های اینترنتی که امکان دانلود فیلم های ایرانی را فراهم می کردند انجام گرفت.

وی یادآور شد: متعاقب جلسات مختلف و پیگیری های انجام گرفته، ۱۸۲ سایت اینترنتی که فیلم های سینمایی ایران را به صورت غیرمجاز عرضه می کردند شناسایی گردید و اسامی سایت ها به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه ارائه و حسب گزارش رسمی که توسط این کمیته به ستاد صیانت واصل شد، تا امروز بیش از ۷۰ درصد این سایت ها مسدود شده و مابقی نیز در سامانه رصد برای مسدود سازی قرار گرفته است.

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی افزود: این اقدام با هدف مقابله با عرضه غیر مجاز فیلم های سینمایی گام بزرگی برای مقابله با پدیده شوم قاچاق در فضای مجازی است و امیدواریم تهیه کنندگان گرامی که فیلم آنها در این سایت ها عرضه شده با تنظیم شکایت در محاکم قضایی، نسبت به استیفای حقوق قانونی خود اقدام و از مالکان این سایت ها شکایت کنند.

ابطحی عنوان کرد: این حرکت علاوه بر مقابله و مبارزه با قاچاق محصولات سینمایی که به صورت میدانی و عملیاتی صورت می گیرد می باشد.

به گفته وی، در شش ماه گذشته بیش از سه و نیم میلیون نسخه سی دی و دی وی دی غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

وی گفت: امیدوارم با اقدامات موثر انجام گرفته چه در حوزه میدانی و چه در فضای اینترنت و چه در حوزه مباحث ایجابی و فرهنگسازی و تنظیم آیین نامه ها و مقررات مربوطه، ریشه قاچاق فیلم های سینمایی خشک شود.

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی اظهار کرد: این مهم با تداوم کار مشترک میان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری و حضور و همراهی تهیه کنندگان سینما صورت خواهد گرفت بدین صورت سینمای ملی نوید روزهای درخشانی را در آینده شاهد خواهد بود.