سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

شمع پنجمین شب آواز ایرانی را «باجلان» روشن می‌کند

bajlan

در پنجمین شب آواز ایرانی، بهرام باجلان به اجرای آواز می‌پردازد.

در پنجمین شب آواز ایرانی، بهرام باجلان به اجرای آواز می‌پردازد.

به گزارش سوره سینما ، پنجمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری در حالی برگزار می‌شود که برای سایر بخش‌های این نشست نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

خواننده‌ای که علاقه‌مندان موسیقی ملی، هنوز آواز افشاری او به همراه تار استاد زنده‌یاد جلیل شهناز در آلبوم «چشمه‌ساران» را از یاد نبرده‌اند.

بهرام باجلان متولد ۲۰ آذر ۱۳۳۸ در تهران است. وی موسیقی را نزد پدر و دایی خود با شاهنامه‌خوانی آغاز کرد. او از محضر استادان بزرگی چون زنده‌یاد اصغر بهاری، استاد نصرالله ناصح‌پور، استاد عبدالوهاب شهیدی و زنده‌یاد حسین عمومی بهره برد. او علاوه بر آواز با ساز «سه تار» نیز آشنایی دارد. باجلان پس از انتشار آلبوم‌هایی مانند «چشمه‌ساران» و «سرو ماه»، در سال ۱۳۷۸ به سوئد رفت و در دانشگاه استکهلم علاوه بر تدریس سه تار در این دانشگاه، مشغول تحصیل موسیقی و صدا‌سازی شد. وی تاکنون کنسرت‌هایی در کشورهای آلمان، سوئد و آمریکا برگزار کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>