- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رونمایی از فیلم مستند «فرزانه فروتن ایران مدار ما» در سالن سینماحقیقت

farzane-forootan

مراسم رونمایی از فیلم مستند بلند «فرزانه فروتن ایران مدار ما» ساخته سیدجواد میرهاشمی یکشنبه ۱۹مهر در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این مراسم از ساعت ۱۷:۳۰ عصر یکشنبه و به مناسبت نود سالگی استاد «ایرج افشار» محقق، مورخ و ایران‌شناس برجسته ایرانی، با حضور جمعی از شخصیت‌ها و میهمانان، در سالن سینماحقیقت برگزار خواهد شد.

عنوان این فیلم [فرزانه فروتن ایران مدار ما] وام‌دار تک‌مصرعی از محمدرضا شفیعی‌کدکنی است. در سبب‌نامه فیلم هم آمده است: «پریدگی تصاویر و افتادگی صداها به دلیل ثبت آن با ابزار گونا‌گون از سال ۱۳۸۵ می‌باشد. رخدادهایی که در لحظه اتفاق افتاده است و تکرار آن ناممکن؛ و این تک‌برگی است از هزار هزار برگِ زندگی و خدمات علمی و فرهنگی دانشی مردی به نام ایرج افشار.»

سیدجواد میرهاشمی پس از ساخت مستند- پرتره‌های مشاهیری چون منوچهر ستوده، محمدابراهیم باستانی‌پاریزی، غلامحسین ابراهیمی‌دینانی و سیمین دانشور، این بار روایت‌گر خدمات علمی و فرهنگی مردی بزرگ به نام ایرج افشار شده است.

گفتنی است که عوامل مستند «فرزانه فروتن ایران مدار ما» عبارتند از: طراح، تهیه‌کننده و کارگردان: سیدجواد میرهاشمی، پژوهشگران: هدی‌سادات باروتیان و سیدجواد میرهاشمی، مشاوره پروژه: علی دهباشی، تصویربرداران: رضا الماسی، سیدعلی میرهاشمی و محسنی، دستیاران کارگردان: محمدعلی اسماعیلی‌راد، سیدهانی مظفری‌نیا، گفتار: انسیه ملکان، عکاس: امید طاری‌فرد، تدوین: پرویز حسنلو و محمد راهبریان‌یزدی، صداگذار: رامین ابوالصدق، شاعر: حسن نیک‌بخت، آهنگساز: مجید درخشانی، خواننده: مجتبی عسگری، مجری‌طرح: شرکت سینما سیاه و سفید، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

در پایان مراسم رونمایی فیلم «فرزانه فروتنِ ایران مدار ما»، کتاب «ایرج افشار» از مجموعه کتاب‌های مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران تالیف سید فرید قاسمی که ناشر آن خانه کتاب است، به حضار اهدا خواهد شد.

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت شرکت در مراسم رونمایی و تماشای فیلم مستند «فرزانه فروتن ایران مدار ما» می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر یکشنبه (۱۹ مهرماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.