- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مومنی شریف: امام موسی صدر، الگو و اسوه ما در این روزگار است

momeni-moosa

رییس حوزه هنری اظهار کرد: امام موسی صدر شخصیت گرانقدر و از افتخارات شیعیان محسوب می‌شود؛ ما خودمان را تا همیشه وامدار او می‌دانیم.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عصر روز شنبه هجدهم مهر ماه، در سالن مهر حوزه هنری، اعضای خانواده و دوستداران شخصیتی بزرگ به نام امام موسی صدر گرد هم آمدند تا در مجلسی سرشار از عقل و احساس، با شعر و خاطره و سخن، یاد او را گرامی بدارند.
در این مراسم، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، فاضل نظری، علیرضا قزوه، مجتبی رحماندوست، مرتضی ضرابی، عبدالجبار کاکایی و بسیاری دیگر از مسئولان فرهنگی و اهالی شعر و ادب حضور داشتند و با سخنرانی و خوانش اشعاری درباره امام موسی صدر، یاد او را زنده کردند.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری ضمن تشکر از کسانی که در این مجلس حضور پیدا کردند، بیان کرد: خوشحالیم که خانواده معزز امام موسی صدر ازجمله سیده رباب صدر خواهر ایشان و فرزند و داماد امام موسی در این مراسم حضور دارند و در جمع شاعران ارجمندی حاضر شده‌اند که ذوق و هنرشان را در خدمت ستایش و معرفی یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ به کار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر این که در چنین روزگاری، شخصیتی مانند امام موسی صدر، الگو و اسوه ماست، افزود: از ویژگیهای مهم او، شخصیت ادبی ایشان است که لازم است بیش از پیش به این وجه شخصیتی ایشان پرداخته شود همانطور که به طور کلی خاندان صدر وجوه ادبی بارزی دارند.

مومنی شریف افزود: سال‌های خیلی قبل هنگامی که علمای جبل عامل به ایران آمدند، در طراحی و تبیین فرهنگ شیعه نقش بزرگی ایفا کردند به طوری که هنوز هم جلوه‌گر هستند. سال‌ها بعد هنگامی که یکی از این شخصیت‌ها به جنوب لبنان رفت، با مشی آسمانی خود طرحی نو درانداخت و از افتخارات شیعیان محسوب می‌شود و خودمان را تا همیشه وامدار او می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم در حد خودمان برای معرفی و گرامیداشت این شخصیت بزرگ نقش داشته باشیم.

رییس حوزه هنری همچنین با اشاره به این که یادواره شعر امام موسی صدر با همکاری دفتر نشر فرهنگ انقلاب اسلامی، بنیاد امام موسی صدر و حوزه هنری برگزار شده است، گفت: چنین مراسمی برای بزرگداشت این شخصیت‌های بزرگ لازم است اما به واقع در مقابل حق عظیمی که آنها بر گردن ما دارند لازم است کارهای بیشتری انجام دهیم و امیدوارم چنین مراسمی باز هم تکرار شود.

وی همچنین در این مراسم از دو شخصیت دیگر یاد کرد و گفت: جا دارد در اینجا از مرحوم دکتر صادق طباطبایی یاد کنم که در یکی از مراسم شب خاطره که به یاد امام موسی صدر برگزار شده بود، سخنرانی زیبایی درباره ایشان کرده و خاطراتی شنیدنی از او برای حضار تعریف کردند.

مومنی شریف ادامه داد: شخصیت دیگری که جا دارد در اینجا از او یاد کنم و امروز جایش اینجا خالی است، شهید سردار همدانی است که چندی پیش در مراسم رونمایی کتاب در حوزه هنری متواضعانه شرکت کرد و از فرمایشات ایشان بهره‌مند شدیم. خداوند روح آسمانی این دو بزرگوار را با پیامبر محشور کند و از نعمات الهی بهره‌مند شود.