- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تیم ما نشدنی ها را شدنی می‌کند/ به یاری خداوند قالب‌ها را می‌شکنم

resalat-boozari

رسالت بوذری با ابراز خرسندی از آخرین تجربه‌اش از یک کار ترکیبی در دریاچه خلیج فارس، بر این موضوع تأکید کرد که اعضای تیم مرکز مُهنا، نشدنی‌ها را شدنی می‌کنند.

به گزارش سوره سینما [1] رسالت بوذری راوی و مجری نمایش «آبی ترین وصال» در گفتگو با روابط عمومی مرکز مُهنا، درباره حضور دوباره در یک نمایش میدانی دشوار اظهار کرد: در فضای صحنه ما دو گونه کار داریم که در سالن یا به صورت میدانی اجرا می شوند. به اعتقاد من کسانی که قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشند کم هستند و هنرمندان کمتری سراغ گونه دوم می روند. اگر حمل بر خود ستایی نشود تیم ما همواره مدعی انجام کارهای دشوار است.

وی افزود: بعد از اجرای «فصل شیدایی» در کرمانشاه پیشنهادی از سوی نیروی دریایی سپاه داشتیم که مایلم تصریح کنم زمان بسیار اندکی برای به ثمر رسیدنش فرصت بود. ما پس از بازگشت به تهران صرفا قریب به ۲۰ روز زمان داشتیم و اگر فرصت بیشتری بود، کارگردان کار، می توانست کارهای خارق العاده تری انجام دهد.

کارگردانی که از اتفاقات تازه ابا ندارد

مجری شناخته شده تلویزیون تأکید کرد: مدیریت و کارگردانی چنین صحنه ای در این زمان اندک کار سختی است. من در برنامه های مختلفی از جمله مراسم ها و یادواره ها اجرا داشتم و دیده ام آنها اکثرا حالت روتین دارند. اما به برادرم سعید اسماعیلی آفرین می گویم و او را می ستایم زیرا او ابایی ندارد در لحظه گروه را وارد اتفاق تازه ای کند.

بوذری ادامه داد: شب اجرای تمرین و سپس اجرای اصلی به او گوشزد کردم که کنداکتور پیش رو با این ترکیب آدم های صاحب نام همچون غلامرضا صنعتگر، کوروش زارعی و اسفندیار قره باغی به شدت دشوار است. گرچه ما آبدیده شده ایم و کار در دستمان است اما سه صحنه داشتیم که فقط برای خود من به خاطر سپردن اینکه کدام پلاتو مربوط به کدام صحنه است زمان بسیاری برد. با این حال اسماعیلی مرد کارهای سخت است و خوشحالم با همت او و اعضای گروه در این زمان و با این بضاعت کار قابل قبولی ارائه دادیم. هنر کنداکتور نمایش ما این است که کلیت کار به چشم مخاطبان می آید نه شهرت هنرمندان حاضر در آن؛ اینگونه است که مخاطبان همه «آبی ترین وصال» را می بینند.

تکرار شدن در یک فرم را نمی پسندم

وی که همزمان با روایت «آبی ترین وصال»، اجرای گفتگوی زنده در این نمایش را نیز برعهده دارد، یادآور شد: به اعتقاد من باید قدری از فضای رسمی و اتوکشیده اجرا خارج شد. من به محتوایی که در این سالها به آن شناخته شده ام افتخار میکنم اما از اینکه در یک فرم قرار بگیرم خوشحال نیستم. از این رو سالها است با خودم تمرین می کنم و خداوند نیز به من یاری رسانده تا قالب ها را بشکنم.

این هنرمند با اشاره به دشواری فضای کار خود که در یک صحنه لباس تاریخی به تن دارد و در صحنه ای دیر در هیبت یک مجری ظاهر می شود، تصریح کرد: عملیاتی کردن این طرح کار سختی بود. اما خوشحالم کسانی که آمدند و کار را دیدند، به ویژه از همصنفان خودم، آن را پسندیدند.

ماه رمضان ناگزیر عده ای از مخاطبان را برمیگرداندیم اما حالا…

بوذری همچنین درباره استقبال مخاطبان از کار نیز گفت: استقبال بد نبود اما انتظار بیشتری داشتیم. در این اجرا کارفرمایی بالای سرمان بود که متولی تبلیغات و آوردن مردم به حساب می آمد اما به نظر می رسد این مهم به خوبی به انجام نرسید. چنانچه ما در اجرای قبلی مان در تهران که در ماه مبارک رمضان روی صحنه رفت، با استفاده از بنر، بیلبورد و سامانه پیامکی، هر شب با استقبال عجیبی روبرو می شدیم که ناگزیر عده ای از علاقمندان را برمی گرداندیم.

وی در پایان اعلام کرد: خوشحالم امروز مُهنا به عنوان مرکز و مجموعه ای شناخته می شود که توان اجرای کارهای سخت دارد. تیم این مرکز الحمدالله با اعتماد به نفس بالا، متکی بر سالهای سال کار و تجربه در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون قدرت و توان اجرای کارهای سختی که شاید در نگاه اول نشدنی باشد دارند و تیم ما نشدنی ها را به شد تبدیل می کند.

اجرای «آبی‌ترین وصال» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی مُهنا به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، از جمعه ۱۰ مهر آغاز شده و تا ۱۹ مهر ماه ادامه دارد.

این نمایش هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در اتوبان همت غرب، اتوبان شهید خرازی روی صحنه می‌رود.

مثل دیگر اجراهای مرکز مُهنا، ورود عموم علاقه‌مندان برای تماشای نمایش آزاد و رایگان است.