- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر» با نمایش مستند «مرز پرگهر» افتتاح می‌شود

bashgah-film-shahr

مراسم افتتاحیه «باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر» که با نمایش مستند «مرز پرگهر» همراه شده است، میزبان حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی، دکتر امیراشرف آریان‌پور، دکتر هما گل‌گلاب، پیمان خازنی و جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر خواهد بود.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، «باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر» دوشنبه ۲۰ مهرماه (فردا) ساعت ۱۸ با نمایش فیلم مستند «مرز پرگهر» به کارگردانی هومن ظریف در پردیس سینمایی ملت افتتاح می‌شود.

در این فیلم مستند، زندگی شخصی و هنری زنده‌یاد دکتر حسین گل‌گلاب، سراینده سرود مشهور «ای ایران، ای مرز پرگهر» بررسی می‌شود.

در مستند ۷۵ دقیقه‌ای «مرز پرگهر»، با خانواده‌های غلامحسین بنان، گل‌گلاب، روح‌الله خالقی و سایر متخصصان، موسیقیدانان و ترانه‌سرایان درباره سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» گفت‌وگو شده است. همچنین در این فیلم پرویز شهریاری ریاضیدان، مترجم و نویسنده درباره همکاری‌اش با حسین گل‌گلاب و عبدالکریم قریب درباره تاسیس دانشگاه عالی علوم اراک سخن گفته‌اند.

باشگاه فیلم کوتاه و مستند «شهر» یک پاتوق آموزشی و نمایشی فیلم‌های کوتاه و مستند است که دو جلسه در هر ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. شرکت در این جلسات برای عموم علاقمندان آزاد است و علاقمندان می‌توانند برنامه‌های این پاتوق و سایر برنامه‌های پردیس ملت را از طریق کانال خبری این پردیس به آدرس telegram.me/cineplex [2] دنبال کنند.