- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمی‌توان انقلاب و شهدا را دوست داشت، ولی به جشنواره عمار توجه نکرد

mohamadi-nezhad

امام جمعه شهرستان رباط کریم گفت: با گذشت سال‌ها از انقلاب، جای جشنواره‌ای که بتواند به سوژه های دینی، اجتماعی و سیاسی توجه کند، در کشور خالی بود و جشنواره عمار یک حرکت زیبا، خوب و هنرمندانه برای نشان دادن هنر دینی در جامعه انقلابی ماست.

حجت الاسلام حسینعلی محمدی‌نژاد در گفت‌وگو با سوره سینما [1] ، با اشاره به اهمیت نمایش فیلم‌ها در نماز جمعه، اظهارداشت: دشمنان اسلام با ابزار سینما و هنر، به بنیان ایمان و باورهای مردم، هجمه می‌کنند.

امام جمعه رباط کریم، با اشاره به سخنان رهبری درباره فرهنگ، بیان کرد: رابطه نسل جوان با هنر دینی قوی است، اما بخاطر برخی ‌بی‌توجهی‌ها، آرمان‌های شهدا، در خطر فراموشی قرار گرفته است که با برنامه‌ریزی درست و منطقی، می‌توان ضمن کسب موفقیت‌های فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی، با ابزار سینما و فیلم، از نفوذ فرهنگی دشمن و خودباختگی فرهنگی جوانان، جلوگیری کرد.

وی، جایگاه ائمه جمعه را بسیار مهم توصیف و بیان داشت: ائمه جمعه به دلیل اینکه در کارهای فرهنگی هم سیاست‌گذارند و هم تاثیرگذار، دارای پتانسیل قوی در جهت هماهنگی امورات فرهنگی شهر هستند.

حجت الاسلام محمدی‌نژاد، با بیان این که با گذشت سال‌ها از انقلاب در حوزه سینما کار مناسبی نشده است، افزود: جای جشنواره‌ای که بتواند به سوژه های دینی، اجتماعی و سیاسی توجه کند، در کشور خالی بود و جشنواره عمار یک حرکت زیبا، خوب و هنرمندانه برای نشان دادن هنر دینی در جامعه انقلابی ماست.

امام جمعه شهرستان رباط کریم، جشنواره عمار را دارای جایگاه ویژه در خصوص بصیرت افزایی ذکر و تصریح کرد: فیلم‌های عمار بعد از فتنه ۸۸ با توجه به تصویر کشیدن حقایق، در راستای افزایش بصیرت مردم، مورد عنایت رهبری قرار گرفت.

حجت الاسلام محمدی‌نژاد با اعلام آمادگی این شهرستان جهت نمایش فیلم‌های عمار در مساجد و مصلی ابراز داشت: نماز جمعه درخدمت جشنواره عمار است، با توجه به اینکه این فیلم‌ها با برنامه‌ریزی تولید می‌شود و ما هم خودمان را مدیون انقلاب، رهبری و شهدا می‌دانیم، نمی‌توانیم نسبت به این مجموعه‌ها، بی‌تفاوت باشیم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت مکان‌های عمومی مثل پارک‌ها برای جا انداختن مسائل فرهنگی، ابراز امیدواری کرد: در ایام برگزاری جشنواره، جهت اکران فیلم‌های روشنگرانه عمار، سینمای شهر، در اختیار جشنواره، قرار می‌گیرد.