- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلمبرداری مستند سینمایی «انحصار ورثه» پایان یافت/ روایتی تازه از شهید مرتضی آوینی

enhesar-varase1

به گزارش سوره سینما [1]، فیلمبرداری مستند سینمایی «انحصار ورثه» به کارگردانی محمدعلی شعبانی که روایتی تازه از زندگی، اندیشه‌ها و فعالیت های شهید اهل قلم «سید مرتضی آوینی» می‌باشد، پایان یافته است و این روزها مراحل تدوین خود را سپری می‌کند.

محمدعلی شعبانی که توانسته بود در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین پژوهش را برای مستند «سمفونی استیضاح» کسب کند، در «انحصار ورثه» علاوه بر رونمایی از عکس های دیده نشده، نامه‌های خوانده نشده و وجه تسمیه فیلم میراث به جا مانده از شهید آوینی، در لایه های دوم و سوم این مستند سینمایی ٩٠ دقیقه ای نیز به نسخه‌های جعلی از آوینی، روایت های نادرست از این شخصیت و لایه ها و زوایای پرداخته نشده در زندگی این شهید می پردازد.

در خلاصه این مستند سینمایی آمده است: «آیا آوینی همراه نوشته های پیش از انقلابش دانشش را هم سوزاند؟؛یافته ها و تجربیاتش را چطور؟»

enhesar-varase2 [2]

در این مستند کیومرث پور احمد، بهروز افخمی، مسعود فراستی، امید روحانی، مرتضی شعبانی و چهره‌هایی دیگر جلوی دوربین رفته‌اند.

از عوامل تولید «انحصار ورثه» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: محمد علی شعبانی، فیلمبردار: میثم ریاحی، صدا: مهدی سرمدی، مدیر تولید: مجید نیکبخت، محقق: محمدعلی شعبانی و شیما عالی، نورپرداز: سیدرضی حسینی، مشاور رسانه ای: وحید محمدحسینی.

منبع: فارس