- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نخستین ابرقهرمان همجنسگرای هالیوودی در «کماندار»

flash-arrow

سریال «کماندار» پیش تر هم با حواشی خودش خبر ساز شده بود. این سریال این بار با رونمایی از یک ابرقهرمان همجنسگرا مطرح شده است.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از خبرگزاری تسنیم [2]، «کماندار» یکی از پر طرفدار ترین سریال های ابرقهرمانی کمپانی دی سی است که از شبکه CW پخش می شود.

سریالی که با موفقیت خود باعث ساخت سریال های «فلش»، «سوپر گرل» و «افسانه های فردا» شد. این مجموعه تاکنون چهره های مشهوری از مجموعه کمیک استریپ های دی سی را به جعبه جادو آورده است. چهره هایی چون کماندار سبز، آرسنال، اسپیدی، قناری سیاه، فلش، اتم، دث استروک، ددشات، راس الغول، نیسا الغول، هانترس و… . حالا آنها در اپیزود جدید فصل چهارم برای اولین بار از «آقای فوق العاده» رونمایی کردند. پسری سیاه پوست که تمایلات شنیع همجنس خواهانه دارد. با این کار سازندگان «کماندار» دو تابو را شکستند. هم از یک ابرقهرمان سیاه پوست رونمایی کردند و هم از یک ابر قهرمان همجنسگرا.

نقش این ابرقهرمان را اکو کلوم هنرپیشه و کمدین آمریکایی بازی می کند. این نخستین بار است که یک ابرقهرمان همجنسگرا در این سریال حاضر می شود. پیش از این هم قناری سیاه با بازی کیتی لوتز تبدیل به یک شخصیت دو جنس گرا شده بود. حضور این حجم کاراکترهای LGBT  در سریالی به شهرت «کماندار» در حالی اتفاق می افتد که از مثلث خالقان آن، مارک گوگنهایم، گرگ برلانتی و اندرو کرایسبرگ، یک نفر (برلانتی) علنا همجنس گرا است. پس طبیعی است که سریال هایی از این دست پیشگام حمایت از حقوق این قشر هم باشند.

پیش از این در فصول گذشته هم با حضور نوید نگهبان بازیگر ایرانی الاصل مقیم آمریکا، «کماندار» در برخی اپیزودها مضمونی ضد اسلامی داشت که آن هم با حواشی زیادی همراه بود.