- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

یادداشت احسان محمدحسنی بر فیلم جدید سازنده مستند تحسین شده «آخرین روزهای زمستان»/ رونمایی از تصویر حاج احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار»

motovaselian1

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» اولین ساخته سینمایی محمدحسین مهدویان کارگردان سریال مستند تحسین شده «آخرین روزهای زمستان» است که با محوریت زندگی جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان از دوران کودکی تا سال‌های حضور در جبهه‌های جنگ ساخته می‌شود. تهیه کننده این فیلم سینمایی حبیب‌اله والی نژاد است که دومین تجربه‌ همکاری او با مهدویان بعد از مجموعه «آخرین روزهای زمستان» خواهد بود و قرار است محصولی از سازمان هنری و رسانه‌ای اوج باشد.

احسان محمّدحسنی رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج با انتشار یادداشتی در صفحه‌ی اینستاگرام خود از عوامل سازنده فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» تقدیر کرده است و برای اولین بار از تصویر بازیگر نقش حاج احمد متوسلیان در این فیلم رونمایی کرده است.

در یادداشت محمد حسنی که تیتر «ایستاده در غبار» برایش انتخاب شده، آمده است:

نوجوانی و جوانی ام در زیر سایه ی رفتاری و معنوی دو «مرد» شکل گرفت! نخست؛ فرمانده مظلوم، محبوب و مقتدر غرب غریب، مسیح مسلح کردستان سردار شهید حاج محمد بروجردی و دوم؛ شیر در زنجیر، حیدر رزمندگان، جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان که جهان همچنان در حیرت طویل المدت ترین گروگانگیری تاریخ بشر بدست رژیم کودک کش صهیونیستی است و تا امروز که جوانی را پشت سر میگذارم، یادشان همچنان وجودم را طوفانی میکند و در آن تکاپو و کنجکاوی نوجوانانه، بیش از هر کس مدیون آموزگارانم، حسین بهزاد عزیز و نصرت الله محمودزاده نازنین هستم…

motovaselian2 [2]

حالا، امروز که این یادداشت منتشر و این عکس برای اولین بار رونمایی میشود، نخستین فیلم سینمایی پیرامون قصه ی زندگی سراسر حماسه و پیکار حاج احمد با عنوان «ایستاده در غبار» توسط کارگردان خوش قریحه، جسور و صاحب سبک سینمای مستند، برادر جوان و محجوبم «محمدحسین مهدویان» به سرعت مراحل ساخت را طی میکند. پروژه ای سنگین و نفسگیر که فقط شانه های ستبر رفیق مو سپید کرده، مجرب و بااخلاصم «حاج حبیب الله والی نژاد» تاب و تحمل بالا بردن این وزنه سنگین را دارد… در این زمانه برهوت تولید آثار ناب، و سخت و صعب بودن حرف زدن از روزگار جنگ، قدر و قیمت مهدویان ها و والی نژادها و تیم منسجم، کاربلد و با همتشان، بیشتر از همیشه هویداست! دعا کنید این فیلم مثل تجربیات قبلی این اکیپ، آبرومندانه از آب درآید و در برابر آذرخش مهاجر سپاه اسلام، حاج احمد متوسلیان رو سفید شویم… ان شاالله

عکاس: سحاب زری باف (صحنه‌ای از فیلم سینمایی ایستاده در غبار)