- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم جدید میرکریمی با سرمایه گذاری اروند می‌آید

mirkarimi

به گزارش سوره سینما [1]، «دختر» هشتمین فیلم بلند رضا میرکریمی، کارگردان و مدیر‌عامل فعلی خانه سینما است که مهران کاشانی فیلمنامه آن را به نگارش در‌آورده و این فیلمنامه سال گذشته موفق به دریافت پروانه ساخت شد، اما شرایط تولید این فیلم سینمایی در آن سال مهیا نشد تا این‌که طی چند ماه گذشته میرکریمی که تهیه‌کنندگی جدیدترین فیلمش را خودش بر‌عهده گرفته، پیش‌تولید این فیلم را در سکوت خبری آغاز کرد.

پیش از این قرار بود بانک پاسارگاد به عنوان سرمایه گذار هزینه‌های تولید این فیلم را تقبل کند که با منتفی شدن این موضوع سازمان منطقه آزاد اروند سرمایه گذار جدید این فیلم شد.

طبق وعده قبلی فیلمبرداری این فیلم روز یکشنبه دوم آبان ماه و پس از ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در لوکیشنی در شهر آبادان با بازی فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند آغاز شد.

به‌گفته جلیل شعبانی، مجری طرح و مدیر برنامه‌ریزی فیلم سینمایی «دختر»، گروه سازنده این فیلم سینمایی تا ۲۰ روز آینده سکانس‌های مربوط به شهر آبادان را فیلمبرداری می‌کنند و پس از آن ادامه فیلمبرداری در تهران انجام خواهد شد.

فیلم سینمایی «دختر» برای نمایش در سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

چندی پیش رسانه‌ها از احتمال حضور هدیه تهرانی به‌عنوان یکی از نقش‌های اصلی در فیلم «دختر» خبر دادند که گروه تولید این فیلم حضور هدیه تهرانی را تنها در حد یک مذاکره با این بازیگر سینما نامیدند.

در خلاصه داستان «دختر» به قلم مهران کاشانی آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجرا است.

رضا میرکریمی پیش از این آثار شاخصی از جمله «یک حبه قند»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «به‌همین سادگی»، «این‌جا چراغی روشن است»، «زیر نور ماه»، «امروز» و «کودک و سربار» را کارگردانی کرده و فیلم سینمایی «دختر» هشتمین فیلم او به‌حساب می‌آید.

عوامل فیلم سینمایی «دختر» عبارتند‌از: تهیه‌کننده و کارگردان: رضا میرکریمی، فیلمنامه‌نویس: مهران کاشانی، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، مدیر طراحی: محسن شاه‌ابراهیمی، مجری طرح و مدیر برنامه‌ریزی: جلیل شعبانی، موسیقی: محمدرضا علیقلی، صدابردار: بهمن اردلان، چهره‌پرداز: سودابه خسروی، طراح لباس: منصوره یزدان‌جو، دستیار اول کارگردان، جمشید بهمنی، گروه کارگردانی: رضا مسعودی و نویدالدین دری، جانشین تولید: محمدصادق میرکریمی، مدیر تدارکات: مهدی سهرابی، دستیار تولید: رضا زنجانیان، منشی صحنه: نفیسه ذاکری، دستیار لباس: فروغ شاهسوند و فیلمبردار پشت صحنه: قصیده گل‌مکانی.

منبع: روزنامه صبا [2]